Stjecanje interkulturalne kompetencije i osjetljivosti kod nastavnika (CROSBI ID 606487)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Piršl, Elvi
hrvatski
Stjecanje interkulturalne kompetencije i osjetljivosti kod nastavnika
U radu se razmatra važnost interkulturalne kompetencije i interkulturalne osjetljivosti koje bi trebale biti sastavni dio inicijalnog obrazovanja učitelja/nastavnika za rad u kulturno pluralnim školama (razredima). Posebna pozornost se obraća analizi pojedinih ključnih pojmova i njihovih dimenzija kao što su kompetencija, interkulturalna kompetencija i osjetljivost. Pojmovi se razmatraju s različitih aspekata: kulturološkog, antropološkog, sociološkog, psihološkog, jezičnog/komunikacijskog i pedagoškog. Navode se i različiti razvojni modeli interkulturalne kompetencije i osjetljivosti. Na kraju, se donosi prikaz stanja interkulturalnog obrazovanja u Republici Hrvatskoj koji je još uvijek sporadičan tj. tek ga neki nastavnici obrađuju u sklopu pojedinih predmeta, ali ne kao zaseban predmet. NJegovo izvođenje uglavnom ovisi o dobroj volji nastavnika i njegovom interesu, dok na nastavničkim fakultetima je to još uvijek kolegij koji se tek ponegdje izvodi kao izborni kolegij odnosno kao posebna disciplina na Odjelu pedagogije Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu u sklopu doktorskog studija, za buduće pedagoge.
Kompetencija; interkulturalna kompetencija; interkulturalna osjetljivost; nastavnik
nije evidentirano
engleski
Acquiring intercultural competence and sensibility among teachers
nije evidentirano
Competence; intercultural competence; intercultural sensibility; teacher
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2008.
nije evidentirano
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Interkulturalne komunikativne kompetencije
pozvano predavanje
08.11.2008-08.11.2008
Sarajevo, Bosna i Hercegovina