Odnos prema učenju kod učenika osnovnih škola s eksternaliziranim i internaliziranim problemima u ponašanju (CROSBI ID 383697)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bučar, Tihana
Bašić, Josipa
Mihić, Josipa
hrvatski
Odnos prema učenju kod učenika osnovnih škola s eksternaliziranim i internaliziranim problemima u ponašanju
Ciljevi ovog diplomskog rada usmjereni su stjecanju uvida u pojavnost internaliziranih simptoma i pojedinih eksternaliziranih (hiperaktivnost, poremećaj pažnje, poremećaj ophođenja) problema u ponašanju kod učenika prvih razreda osnovnih škola, te ispitivanju razlika u odnosu učenika prema učenju s obzirom na prisutnost problema u ponašanju. Korišteni su rezultati istraživanja provedenog u prosincu 2010. godine u sklopu projekta „Implementacija znanstveno utemeljenog preventivnog programa usmjerenog na socijalno-emocionalno učenje putem znanstvene evaluacije i primjene u hrvatskim vrtićima i školama (PATHS-RASTEM)“ (voditeljica: prof.dr.sc. Josipa Bašić). U istraživanju je sudjelovalo 150 učenika prvih razreda iz 15 osnovnih škola iz Zagreba, Rijeke te Istarske županije. Učenici su procijenjeni od strane učitelja upitničkom baterijom koja se sastojala od nekoliko mjernih instrumenata. U svrhu ovog diplomskog rada korištena je Skala odnosa prema učenju, Upitnik snaga i poteškoća djeteta (subskale hiperaktivnosti, poremećaja ophođenja i emocionalnih simptoma), Skala aktivnosti djeteta (subskala poremećaja pažnje) te Upitnik o djetetovom ponašanju (subskala internaliziranih simptoma). Rezultati istraživanja pokazuju da se radi o populaciji učenika koji u manjoj mjeri iskazuju probleme u ponašanju, a kod onih učenika koji ih iskazuju utvrđena je statistički značajna povezanost između odnosa prema učenju i problema u ponašanju. Utvrđeno je da učenici s izraženijim internaliziranim simptomima i eksternaliziranim problemima u ponašanju imaju negativniji odnos prema učenju od učenika koji ne iskazuju takva ponašanja. Što se tiče spolnih razlika u odnosu prema učenju, rezultati istraživanja su pokazali da učenice imaju pozitivniji odnos prema učenju od učenika. U zaključnom djelu rada su navedene smjernice za daljnji razvoj preventivne prakse u obrazovnom sustavu s naglaskom na poticanje pozitivnog odnosa prema učenju.
odnos prema učenju; simptomi internaliziranih problema; eksternalizirani problemi u ponašanju; prevencija
nije evidentirano
engleski
Attitude towards learning in primary school students with externalizing and internalizing behavioral problems
nije evidentirano
attitude towards learning; symptoms of internalizing problems; externalising behaviour problems; prevention
nije evidentirano
Podaci o izdanju
57
04.11.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb