Odnos percipirane vrijednosti studiranja, kontrole postignuća i zadovoljstva studijem (CROSBI ID 606819)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ivanov, Lozena ; Sorić, Izabela ; Penezić, Zvjezdan
hrvatski
Odnos percipirane vrijednosti studiranja, kontrole postignuća i zadovoljstva studijem
Razvojem suvremenih tehnologija obavljanje poslova postaje kompleksnije pa je i obrazovanje za te poslove sve dugotrajnije i složenije. Kako bi bili konkurentniji na tržištu rada sve se veći broj učenika odlučuje nastaviti školovanje na nekom od visokih učilišta, ali i sve veći broj već zaposlenih osoba iz istih razloga odlučuje nastaviti obrazovanje. Hoće li netko započeti studirati te hoće li uspješno i završiti započeto obrazovanje povezano je s brojnim faktorima, a jedan od takvih mogle bi biti vrijednosti koje pridaju studiranju. Vrijednosti kao relativno stabilna općenita uvjerenja o tome što je za nekog poželjno utječu na ponašanje određujući privlačnost određenih ciljeva te motivaciju da se ti ciljevi dostignu. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi odnos percipirane vrijednosti studiranja i nekih osobnih karakteristika osoba koje se već nalaze u sustavu visokog obrazovanja. U ispitivanju je sudjelovalo 185 studenata diplomskih studija različitih studijskih grupa. Primijenjene su subskale Savjesnosti i Ugodnosti iz upitnika IPIP-50, te upitnici za procjenu ispitnih emocija i vrijednosti studiranja i akademske kontrole. Rezultati su pokazali da studenti koji studiranje smatraju vrjednijim imaju višu kontrolu postignuća u studiju, izvještavaju o manje negativnih emocija u ispitnim situacijama, zadovoljniji su studijem, a vrijednost ispita procjenjuju većim. Također, imaju značajno više rezultate na subskalama Ugodnosti i Savjesnosti iz Petfaktorskog modela ličnosti. Povezanost vrijednosti studiranja i prosječne ocjene tijekom prethodne godine nije bila značajna. Nadalje, dobiveni su nešto drugačiji obrasci međusobnih povezanosti korištenih varijabli kada su analize rađene s obzirom na razinu percipirane vrijednosti studiranja (niska, srednja i visoka). Zaključno, rezultati ukazuju na mogućnost da bi percipirana vrijednost studija mogla imati značajnu ulogu u tijeku studija odnosno da bi pojedinci koji percipiraju studiranje vrjednijim mogli biti uspješniji.
percipirana vrijednost studiranja; akademska kontrola; zadovoljstvo studijem; emocije u obrazovanju; osobine ličnosti
nije evidentirano
engleski
Relationship among perception of study value, achievement control and study satisfaction
nije evidentirano
perception of study of value; academic control; study satisfaction; emotion in education; personality traits
nije evidentirano
Podaci o prilogu
183-183.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka
Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-2-5
Podaci o skupu
21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
poster
01.01.2013-01.01.2013
Zagreb, Hrvatska