Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos percipirane vrijednosti studiranja, kontrole postignuća i zadovoljstva studijem (CROSBI ID 606819)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Ivanov, Lozena ; Sorić, Izabela ; Penezić, Zvjezdan Odnos percipirane vrijednosti studiranja, kontrole postignuća i zadovoljstva studijem // Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka / Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2013. str. 183-183

Podaci o odgovornosti

Ivanov, Lozena ; Sorić, Izabela ; Penezić, Zvjezdan

hrvatski

Odnos percipirane vrijednosti studiranja, kontrole postignuća i zadovoljstva studijem

Razvojem suvremenih tehnologija obavljanje poslova postaje kompleksnije pa je i obrazovanje za te poslove sve dugotrajnije i složenije. Kako bi bili konkurentniji na tržištu rada sve se veći broj učenika odlučuje nastaviti školovanje na nekom od visokih učilišta, ali i sve veći broj već zaposlenih osoba iz istih razloga odlučuje nastaviti obrazovanje. Hoće li netko započeti studirati te hoće li uspješno i završiti započeto obrazovanje povezano je s brojnim faktorima, a jedan od takvih mogle bi biti vrijednosti koje pridaju studiranju. Vrijednosti kao relativno stabilna općenita uvjerenja o tome što je za nekog poželjno utječu na ponašanje određujući privlačnost određenih ciljeva te motivaciju da se ti ciljevi dostignu. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi odnos percipirane vrijednosti studiranja i nekih osobnih karakteristika osoba koje se već nalaze u sustavu visokog obrazovanja. U ispitivanju je sudjelovalo 185 studenata diplomskih studija različitih studijskih grupa. Primijenjene su subskale Savjesnosti i Ugodnosti iz upitnika IPIP-50, te upitnici za procjenu ispitnih emocija i vrijednosti studiranja i akademske kontrole. Rezultati su pokazali da studenti koji studiranje smatraju vrjednijim imaju višu kontrolu postignuća u studiju, izvještavaju o manje negativnih emocija u ispitnim situacijama, zadovoljniji su studijem, a vrijednost ispita procjenjuju većim. Također, imaju značajno više rezultate na subskalama Ugodnosti i Savjesnosti iz Petfaktorskog modela ličnosti. Povezanost vrijednosti studiranja i prosječne ocjene tijekom prethodne godine nije bila značajna. Nadalje, dobiveni su nešto drugačiji obrasci međusobnih povezanosti korištenih varijabli kada su analize rađene s obzirom na razinu percipirane vrijednosti studiranja (niska, srednja i visoka). Zaključno, rezultati ukazuju na mogućnost da bi percipirana vrijednost studija mogla imati značajnu ulogu u tijeku studija odnosno da bi pojedinci koji percipiraju studiranje vrjednijim mogli biti uspješniji.

percipirana vrijednost studiranja; akademska kontrola; zadovoljstvo studijem; emocije u obrazovanju; osobine ličnosti

nije evidentirano

engleski

Relationship among perception of study value, achievement control and study satisfaction

nije evidentirano

perception of study of value; academic control; study satisfaction; emotion in education; personality traits

nije evidentirano

Podaci o prilogu

183-183.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka

Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-2-5

Podaci o skupu

21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

poster

01.01.2013-01.01.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija