Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Revitalizacija i prezentacija crkvenog pučkog (glagoljaškog) pjevanja na primjeru manifestacije Puče moj u Zatonu kod Šibenika (CROSBI ID 50488)

Prilog u knjizi | stručni rad

Ćaleta, Joško Revitalizacija i prezentacija crkvenog pučkog (glagoljaškog) pjevanja na primjeru manifestacije Puče moj u Zatonu kod Šibenika // Baština i razvoj - Socioekonomski, socioekološki i sociokulturni aspekti / Pilić, Šime (ur.). Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2013. str. 18-19

Podaci o odgovornosti

Ćaleta, Joško

hrvatski

Revitalizacija i prezentacija crkvenog pučkog (glagoljaškog) pjevanja na primjeru manifestacije Puče moj u Zatonu kod Šibenika

Jedna od značajnih tradicija koju baštini prostor porječja rijeke Krke je i crkveno pučko (glagoljaško) pjevanje. Glagoljaško je pjevanje posebno slavensko, hrvatsko pučko crkveno pjevanje zapadne (rimske) liturgije, koje se razvilo u hrvatskim primorskim krajevima od Istre do južne Dalmacije uključujući otoke. U širem smislu glagoljaško pjevanje predstavlja cjelokupno liturgijsko, paraliturgijsko i nabožno pjevanje svećenika i laika (solista i skupina) proizišlo iz crkvenog pjevanja na crkvenoslavenskom jeziku koje već u srednjem vijeku uključuje i crkveno pjevanje na živom narodnom hrvatskom jeziku. Paralelno s time, i napjevi glagoljaškog pjevanja poprimali su značajke svjetovne vokalne tradicijske glazbe pojedinih lokaliteta i regija - u slučaju porječja Krke i vlaško u unutrašnjosti i bodulsko na priobalju i otocima. Povijesna zbivanja (ratovi, društvena uređenja), crkvena politika (II vatikanski koncil), rodne promjene (muški pivači vs. žene pivačice) u 20. stoljeću su doveli do značajnih promjena (repertoar, načini izvedbe, tonski odnosi) u glazbenoj praksi crkvenog pučkog pjevanja pa je jedan od osnovnih modela čuvanja baštine postao njegovo prezentiranje u formi javnog nastupa (tematski koncerti, smotre). Na primjeru jedne od najdugovječnijih smotri na ovom području (Puče moj) koja se već 19. godina održava u Zatonu kod Šibenika, autor analizira sadašnje stanje crkvenog pučkog pjevanja na području porječja Krke.

glagoljaško pjevanje, vokalna tradicija Dalmacije, Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Revitalisation and Presentation of Traditional Church (Glagolitic) Singing on the Example of Puče moj Festival in Zaton, Šibenik

nije evidentirano

glagolitic singing, Dalmatian vocal traditions, Croatia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

18-19.

objavljeno

Podaci o knjizi

Baština i razvoj - Socioekonomski, socioekološki i sociokulturni aspekti

Pilić, Šime

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

2013.

978-953-7395-58-2

Povezanost rada

Etnologija i antropologija