Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Roditeljska procjena djetetova jezično – govornog razvoja (CROSBI ID 384103)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pilatuš, Manuela Roditeljska procjena djetetova jezično – govornog razvoja / Kuvač Kraljević, Jelena (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2013

Podaci o odgovornosti

Pilatuš, Manuela

Kuvač Kraljević, Jelena

hrvatski

Roditeljska procjena djetetova jezično – govornog razvoja

S obzirom na obilježja jezično – govornog razvoja unutar dobi od 3, 4 i 5 godina kao i činjenicu da se roditeljska procjena može razlikovati u odnosu na vrstu i količinu ponašanja i pojava koje vrednuju kod svoga djeteta, cilj je ovoga rada ispitati kako roditelji procjenjuju jezično- govorni razvoj svoje djece. Postavlja se pitanje razlikuje li se način roditeljske procjene jezično-govornog razvoja djece u dobi od 3, 4 i 5 godina s obzirom na različite jezične sastavnice te razlikuje li se, prema tome, roditeljska procjena jezično-govornog razvoja djece u dobi od 3, 4 i 5 godina u hrvatskom i portugalskom jeziku. Osim toga, u ovom radu će se ispitati postoje li razlike u načinu roditeljske procjene s obzirom na spol djeteta kao i eventualno postojanje razlika uvjetovano geografskim položajem ispitanika. U istraživanju je sudjelovalo 364 roditelja s područja 9 županija Republike Hrvatske. Podatci su obrađeni programom za statističku analizu IBM SPSS Statistics, inačica 20. Rezultati pokazuju da roditelji trogodišnjaka najviše vrednuju jezične promjene i ponašanja koja se odnose na morfosintaksu, roditelji četverogodišnjaka ona koja se odnose na semantiku, a roditelji petogodišnjaka najveću pozornost pridaju procesima vezanima uz razvoj metajezika. Također, nisu zabilježene razlike između roditeljske procjene u hrvatskom i portugalskom jeziku, kao ni razlike koje se odnose na spol djeteta. U usporedbi županija, razlike su zamijećene na određenim varijablama za sve tri dobi (3, 4 i 5 godina).

rana intervencija; roditeljska procjena; jezično – govorni razvoj; portugalski jezik

nije evidentirano

engleski

Parents' estimation of childrens' language development

nije evidentirano

early intervention; parent's estimation; speech – language development; portuguese language

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48

21.10.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija