Izdvajanje tekstualne informacije iz scene primjenom modificirane cilindrične udaljenosti (CROSBI ID 384293)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Šarić, Matko Izdvajanje tekstualne informacije iz scene primjenom modificirane cilindrične udaljenosti / Dujmić, Hrvoje (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2010

Šarić, Matko

Dujmić, Hrvoje

Izdvajanje tekstualne informacije iz scene primjenom modificirane cilindrične udaljenosti

HSI (nijansa, zasićenje, intenzitet) prostor boja se često koristi u obradi slike. Komponente nijanse, zasićenja i intenziteta odgovaraju ljudskoj intuiciji i omogućavaju odvajanje kromatske i akromatske informacije. Cilindrična udaljenost je mjera udaljenosti boja koja uzima u obzir kutnu udaljenost te je zato prikladna za korištenje u prostorima boja koji su definirani u cilindričnom koordinatnom sustavu (HSI, HSV, HSL). Cilj ove disertacije je bio razvoj modificirane formulacije cilindrične udaljenosti koja umjesto diskretnog modela koristi kontinuirani model razlučivanja akromatskih i kromatskih piksela. Ovaj pristup bolje modelira postupni prijelaz između akromatskog i kromatskog područja. Predložena formulacija cilindrične udaljenosti je također primijenjena u izdvajanju teksta iz scene, i to kao kriterij homogenosti u algoritmu izrastanja područja. Komparativna evaluacija je provedena s obzirom na cilindričnu udaljenost u HSI prostoru boja, modificiranu cilindričnu udaljenost u HSI prostoru boja te Euklidovu udaljenost u RGB prostoru boja. Modificirana cilindrična udaljenost daje bolje rezultate u odnosu na cilindričnu udaljenost, i to pogotovo znakove čija se boja nalazi na granici između akromatskog i kromatskog područja. U usporedi s Euklidovom udaljenosti dobiveni su lošiji rezultati za slike sa zamagljenjem i znakovima koji se preklapaju. Dodatna analiza je pokazala komplementarnost 3 testirane udaljenosti.

HSI; cilindrična udaljenost; kromatski piksel; akromatski piksel; izdvajanje teksta iz scene; izrastanje područja

Scene text extraction using modified cylindrical distance

HSI; cylindrical distance; chromatic pixel; achromatic pixel; scene text extraction; region growing