EU nije YU – EU je fora: Analiza predreferendumskih televizijskih spotova Vlade RH za ulazak Hrvatske u Europsku uniju (CROSBI ID 202686)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Krajina, Zlatan
hrvatski
EU nije YU – EU je fora: Analiza predreferendumskih televizijskih spotova Vlade RH za ulazak Hrvatske u Europsku uniju
Analizom narativa i diskursa televizijskih spotova Vlade RH, emitiranih na nacionalnim televizijama uoči referenduma o ulasku Hrvatske u EU, ova studija uzima dvojak fokus, te nastoji, prvo, ustanoviti osnovne komunikacijske oblike korištene u nastojanju mobiliziranja što većeg afirmativnog izjašnjavanja građana s pravom glasa na referendumu i, drugo, demonstrirati njihov značaj za komunikaciju Vlade s građanima, odnosno za demokratski proces pregovaranja (osvajanja) popularnog konsenzusa oko prijenosa dijela suvereniteta s nacionalne države na nadnacionalnu zajednicu. ... Istraživanje pokazuje da emitirani spotovi kao temeljni obrazac komunikacije uspostavljaju propagandu, a ne informativni resurs, što im je deklarativni cilj. ...Kontekstualizirajući spotove u širim raspravama o političkoj komunikaciji uoči ulaska u EU, povlačim paralele s iskustvima drugih novopridošlih članica s jedne, te s hrvatskim naslijeđem autoritarnosti u komuniciranju elita s građanima o važnim nacionalnim političkim temama s druge strane, u kojima raznolikost mišljenja građana permanentno ne dobiva status relevantnog političkog mišljenja.
EU; Hrvatska; referendum; televizija; spot; propaganda
nije evidentirano
engleski
EU IS NOT YU – EU IS COOL: READING THE CROATIAN GOVERNMENT’S PRE-REFERENDUM VIDEOS ON THE CROATIAN ACCESSION TO THE EU
nije evidentirano
EU; Croatia; Referendum; Television; Video; Propaganda
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Politologija