Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tehnologijski (Hi-Tech) marketing: koncepcija tehnologijskog (High-Tech) marketinga s primjenom u telekomunikacijskom sustavu (CROSBI ID 741454)

Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Bošnjak, Ivan Tehnologijski (Hi-Tech) marketing: koncepcija tehnologijskog (High-Tech) marketinga s primjenom u telekomunikacijskom sustavu. Zagreb: Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, 1996. 222..

Podaci o odgovornosti

Bošnjak, Ivan

hrvatski

Tehnologijski (Hi-Tech) marketing: koncepcija tehnologijskog (High-Tech) marketinga s primjenom u telekomunikacijskom sustavu

Tehnologijski marketing (TM) inicijalno je koncipiran kao integrirajuće područje marketinga i tehnologije, s mogućnošću implementacije u različitim prometnim i/ili tehnički intenzivnim sustavima. Potreba za TM-om postaje evidentna uslijed insuficijentnosti tradicionalnog marketinga u “High-Tech” području i rastućoj “industriji usluga”. Generički zahtjev za efektivnim usklađivanjem (asocijacijom) ponude i potražnje u osnovi je marketinški problem, bez obzira na specifičnosti tehničko-tehnološkog sustava. Koncepcija TM-a polazi od temeljnih marketinških određenja (Core concept) i sustavnog pristupa, što omogućuje interdisciplinarno uključivanje doprinosa iz različitih tehničkih disciplina (tehnologija) relevantnih za TM. Uz interdisciplinarni (sustavni) pristup u znanstvenoj izgradnji TM-a neophodna su vlastita empirijsko-induktivna istraživanja, tako da kombiniranjem spoznaja dolazimo do prihvatljivih uopćavanja, objašnjenja i zakonitosti. Konceptualni model (metamodel) TM-mixa opisan je kao kompozicija instrumenata (odluka i akcija) što se koriste za ostvarivanje ciljeva u određenom segmentu djelovanja. U sklopu ukupnoga sustavskog razvoja metodologije (metodike) TM-a, težimo formalizaciji i matematičkom opisu - koliko je to moguće i efektivno. Razrađena je konceptualna shema “7P” (prilagođena marketingu usluga), kojom je emulirana klasična shema “4P”. Iz metamodela TM-mixa izvodili bi se aplikativni modeli TM-mixa za različita područja primjene odnosno različite tehnologijske sustave. Istraživanje TM-a definirano je kao sustavno prikupljanje, obrada, analiza i interpretacija podataka i informacija o problemima TM-a. Uključivanje telematičkih sustava u prikupljanje podataka te veliko značenje eksperimentalnog istraživanja (pilot-projekti, testovi tržišta i tehnologije, i dr.) predstavljaju bitnu razliku u odnosu na tradicionalni marketing. Potencirano je značenje “ranog” otkrivanja i dijagnostike problema. Brižljivo prikupljani podaci i sofisticirane analitičke obrade moraju biti efektivno implementirani u proces donošenja odluke i rješavanja problema. Predložak modeliranja TM-mixa razrađen je na primjeru telekomunikacijskih usluga prema konceptualnoj shemi “7P”. Za definirani segment korisnika, prostor i vrijeme, razrađuje se kompozicija instrumenata TM-mixa (program TM-mixa). U postupku analize svaki instrument razlaže se na relevantne komponente i opisuje atributima. U razradi i sintezi primjenjuje se višekriterijalna evaluacija s metodama AHP uz uključivanje odgovarajućih metoda OR & MS. Upravljanje TM-om povezuje planiranje strategija i programa TM-mixa s konkretnom implementacijom odluke te evaluacijom i kontrolom rezultata. Klasični pristup i metode planiranja i upravljanja prometnim (komunikacijskim) sustavom ne zadovoljavaju u uvjetima dinamičke ili turbulentne okoline, tako da je potrebno primijeniti strateško upravljanje. Naznačeni su primjenjivi modeli i alati strateške analize: koncepcija životne krivulje proizvoda/tehnologije/potražnje: SWOT i SPACE analiza, PORTFOLIO model i drugi. Koncepcija i modeli ilustrirani su na primjerima iz telekomunikacijskog sustava. Na nekoliko primjera implementacije TM-a u poštansko-telekomunikacijskom sustavu dan je predložak za istraživanje i razradu instrumentarija TM-mixa (ISDN, videoteks, “elektronička pošta” i dr.).

Tehnologijski marketing; TM-mix; strateško upravljanje; marketing ISDN-a

nije evidentirano

engleski

Technological (Hi-Tech) Marketing

nije evidentirano

Technological Marketing; TM-Mix; Strategic Management; ISDN Marketing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu

222

1996.

nije evidentirano

objavljeno

953-6221-52-7

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport