Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Competitive advantage in times of crisis through supply chain management (CROSBI ID 607686)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Miloloža, Helena ; Daraboš, Maja Competitive advantage in times of crisis through supply chain management // Proceedings of the International Scientific Conference Trade Perspectives 2013- Supply Chain Relationships / Knego, Nikola ; Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka (ur.). Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 153-165

Podaci o odgovornosti

Miloloža, Helena ; Daraboš, Maja

engleski

Competitive advantage in times of crisis through supply chain management

Lanci opskrbe predstavljaju umreženi sustav složenih poslovnih odnosa između različitih poslovnih entiteta ; od dobavljača sirovina i repromaterijala, proizvođača finalnih proizvoda, preko veleprodajnih i maloprodajnih trgovaca, logističkih operatera i prijevoznika do samih kupaca. Oni tvore kompaktnu cjelinu koja čini srž trgovinskih zbivanja. Kompleksnost međusobnih odnosa proporcionalno raste s razvojem globalizacije, sve složenijim tržišnim kretanjima diverzificiranog međunarodnog tržišta te rapidnim promjenama u preferencijama potrošača. Dugogodišnja inertnost i nedostatak kooperacije, nerealno visoke cijene popraćene spekulativnim financijskim aktivnostima i slijepo vjerovanje u efikasnost dereguliranih tržišta rezultirala je općim „slomom“ svjetskog gospodarstva, odnosno, trenutnom ekonomskom krizom koja je dodatno pridonijela turbulencijama unutar opskrbnog lanca. Pitanja troškova, produktivnosti, kvalitete usluge, vremenskog faktora i krosfunkcijskih pokretača (Chopra i Meindl, 2010) dovedena su u pitanje. Ključnu ulogu ima menadžment opskrbnog lanca, odnosno dobavljači, čije vodstvo postaje krucijalna stavka održive konkurentske prednosti i poslovnog uspjeha poduzeća. Povećana konkurencija također utječe na opskrbni lanac jer se samim time povećava i broj konkurenata koju nude slične proizvode. U današnjem izrazito intenzivnom konkurentskom okruženju poduzeća postaju sve ovisnija o svojim dobavljačima. Stoga, lanac opskrbe predstavlja integraciju unutar poduzeća i integraciju s kupcima i dobavljačima u svrhu postizanja određenih konkurentskih prednosti. Na navedene integracije djeluju utjecaji iz okoline kojima se lanci opskrbe moraju prilagođavati. Uobičajeno je da se u lanac opskrbe udružuju poduzeća koja žele konkurirati istim konkurentskim prednostima koje se mogu temeljiti na cijeni, kupcima, kvaliteti fleksibilnosti, tehnologiji, lokaciji i mnogim drugim. Budući da je kriza ukazala na činjenicu kako je globalizaciji trgovine neophodna globalna suradnja i regulativa te multilateralizam, a svijest o važnosti upravljanja lancima opskrbe (posebno u ovim kriznim vremenima) još uvijek nije dovoljno probuđena, ovaj rad nudi svojevrsni alarmantni mehanizam stavljajući poseban naglasak na uočavanje ranih znakova kriznih situacija te analizu načina ostvarivanja konkurentske prednosti za poduzeća kroz adekvatno upravljanje lancem opskrbe, sa posebnim naglaskom na egzistenciju i napredak poduzeća u današnjoj turbulentnoj okolini.

supply chain; competitive advatage; crisis; firm strategy

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

153-165.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knego, Nikola ; Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka

Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-6025-81-7

Podaci o skupu

International Scientific Conference Trade Perspectives 2013- Supply Chain Relationships

predavanje

20.11.2013-21.11.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija