Competitive advantage in times of crisis through supply chain management (CROSBI ID 607686)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Miloloža, Helena ; Daraboš, Maja
engleski
Competitive advantage in times of crisis through supply chain management
Lanci opskrbe predstavljaju umreženi sustav složenih poslovnih odnosa između različitih poslovnih entiteta ; od dobavljača sirovina i repromaterijala, proizvođača finalnih proizvoda, preko veleprodajnih i maloprodajnih trgovaca, logističkih operatera i prijevoznika do samih kupaca. Oni tvore kompaktnu cjelinu koja čini srž trgovinskih zbivanja. Kompleksnost međusobnih odnosa proporcionalno raste s razvojem globalizacije, sve složenijim tržišnim kretanjima diverzificiranog međunarodnog tržišta te rapidnim promjenama u preferencijama potrošača. Dugogodišnja inertnost i nedostatak kooperacije, nerealno visoke cijene popraćene spekulativnim financijskim aktivnostima i slijepo vjerovanje u efikasnost dereguliranih tržišta rezultirala je općim „slomom“ svjetskog gospodarstva, odnosno, trenutnom ekonomskom krizom koja je dodatno pridonijela turbulencijama unutar opskrbnog lanca. Pitanja troškova, produktivnosti, kvalitete usluge, vremenskog faktora i krosfunkcijskih pokretača (Chopra i Meindl, 2010) dovedena su u pitanje. Ključnu ulogu ima menadžment opskrbnog lanca, odnosno dobavljači, čije vodstvo postaje krucijalna stavka održive konkurentske prednosti i poslovnog uspjeha poduzeća. Povećana konkurencija također utječe na opskrbni lanac jer se samim time povećava i broj konkurenata koju nude slične proizvode. U današnjem izrazito intenzivnom konkurentskom okruženju poduzeća postaju sve ovisnija o svojim dobavljačima. Stoga, lanac opskrbe predstavlja integraciju unutar poduzeća i integraciju s kupcima i dobavljačima u svrhu postizanja određenih konkurentskih prednosti. Na navedene integracije djeluju utjecaji iz okoline kojima se lanci opskrbe moraju prilagođavati. Uobičajeno je da se u lanac opskrbe udružuju poduzeća koja žele konkurirati istim konkurentskim prednostima koje se mogu temeljiti na cijeni, kupcima, kvaliteti fleksibilnosti, tehnologiji, lokaciji i mnogim drugim. Budući da je kriza ukazala na činjenicu kako je globalizaciji trgovine neophodna globalna suradnja i regulativa te multilateralizam, a svijest o važnosti upravljanja lancima opskrbe (posebno u ovim kriznim vremenima) još uvijek nije dovoljno probuđena, ovaj rad nudi svojevrsni alarmantni mehanizam stavljajući poseban naglasak na uočavanje ranih znakova kriznih situacija te analizu načina ostvarivanja konkurentske prednosti za poduzeća kroz adekvatno upravljanje lancem opskrbe, sa posebnim naglaskom na egzistenciju i napredak poduzeća u današnjoj turbulentnoj okolini.
supply chain; competitive advatage; crisis; firm strategy
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
153-165.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knego, Nikola ; Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6025-81-7
Podaci o skupu
International Scientific Conference Trade Perspectives 2013- Supply Chain Relationships
predavanje
20.11.2013-21.11.2013
Zagreb, Hrvatska