Franjo Ksaver Kuhač (1834.-1911.). Glazbena historiografija i identitet (CROSBI ID 11476)

Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije

Franjo Ksaver Kuhač (1834.-1911.). Glazbena historiografija i identitet / Vjera Katalinić ; Stanislav Tuksar (ur.) Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2013

Vjera Katalinić ; Stanislav Tuksar

Franjo Ksaver Kuhač (1834.-1911.). Glazbena historiografija i identitet

Ova knjiga predstavlja zbornik radova s međunarodnog muzikološkog skupa „Franjo Ksaver Kuhač (1834-1911): Glazbena historiografija i identitet“, održanog u povodu stote obljetnice preminuća istaknutog pionira historijske muzikologije, etnomuzikologije i glazbene historiografije u Zagrebu. Prvo tematsko težište skupa i zbornika je artikulirano kao problematizacija poimanja, konstruiranja i pisanja glazbene historiografije kako ju je u svojem opsežnom i složenom opusu oprimjerio na slučaju hrvatske i južnoslavenske glazbene historiografije F. Ks. Kuhač. S obzirom da je Kuhač djelovao pretežno u doba „nacionalnog romantizma“, u kojem su se sličnom ili identičnom problematikom bavile i mnoge druge europske nacionalne muzikologije, bili su uključeni – uz one s temama vezanim uz Kuhača – i drugi prilozi sa sukladnim etničkim i nacionalnim temama, kao i oni koji ovu problematiku obrađuju teorijski i načelno. Pritom su bili uključeni i prilozi koji obrađuju sukladne izvaneuropske sadržaje kao i glazbeno- historiografsku problematiku u najširem rasponu od npr. srednjega vijeka do najnovijega doba. Drugo tematsko težište skupa i zbornika je artikulirano kao pitanje poimanja, stvaranja i utvrđivanja glazbenog identiteta – na lokalnoj, regionalnoj, nacionalnoj ili nadnacionalnoj razini – koji na složen i često kontroverzan način ilustrira upravo Kuhačev primjer vlastita laviranja između hrvatskog, južnoslavenskog ili panslavenskog identiteta. Artikulirano je unutar širega tematskog okvira odnosa glazbe i identiteta, koji uključuje procese izražavanja i stvaranja identitetâ glazbom u različitim povijesnim i društvenim uvjetima i s različitim ideološkim pozadinama, s obzirom na etnicitet, većinske i manjinske zajednice, pojedince i kolektiv, spol i rod, profesiju itd.

Franjo Ksaver Kuhač; hrvatska glazbena historiografija; južnoslavenska glazbena historiografija; glazbeni identitet; 19. stoljeće; Hrvatska; ideologija

Zbornik se sastoji od 4 članka na hrvatskom s engleskim sažetcima i 22 članka na engleskom sa sažetcima na hrvatskom

Franjo Ksaver Kuhač (1834-1911). Musical Historiography and Identity