Uporaba geste u terapiji osoba s afazijom (CROSBI ID 384618)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Milošić, Marija
Prizl Jakovac, Tatjana
hrvatski
Uporaba geste u terapiji osoba s afazijom
Afazija je stečeni jezični poremećaj koji nastaje naglo najčešće nakon cerebralnog inzulta. Uključuje čitav spektar posljedica na području razumijevanja i produkcije jezika kao i veliki utjecaj na promjenu kvalitete života zbog nastalih teškoća u svakodnevnoj komunikaciji. Danas se terapije afazije smatraju učinkovitima, a trend je se s terapijom započinje odmah nakon pojave afazije. Unatoč različitim teorijama o uzrocima i klasifikaciji afazija, generalno u logopedskoj rehabilitaciji postoje dva pravca – jedna skupina terapeuta pokušava rehabilitirati jezik dok drugi traže načine kompenzacije oštećenih jezičnih funkcija. Cilj rada bio je pokazati da će uvježbavanje gesti (izolirano i u kontekstu) poboljšati samu izvedbu gesti, proizvesti efekt generalizacije na neuvježbane geste te poboljšati razumljivost ekspresije osobe s afazijom prema procjeni nepoznatog sugovornika. U logopedsku terapiju dva puta tjedno, kroz 6 mjeseci uključena je jedna ispitanica (L.Š.) u dobi od 67 ; 3 godine koj je nakon moždanog udara dijagnosticirana afazija. Rezultati su pokazali da su neovisni procjenjivači bolje razumjeli ekspresiju ispitanice L.Š. nakon terapije gestama, nego oni prije početka terapije. Geste su se točnije izvodile na kraju 6-mjesečne terapije uključujući uvježbane i neuvježbane geste. Za potrebe ovog istraživanja terapija gestom se provodila uz jezičnu, te se tokom izvođenja pažnja poklanja i verbalnoj ekspresiji. Geste nisu bile zamjensko već pomoćno sredstvo u komunikaciji.
afazija; terapija afazije; alternativna i augmentativna komunikacija; geste
nije evidentirano
engleski
Gestures implementation in aphasia therapy
nije evidentirano
aphasia; aphasia therapy; alternative and augmentative communication; gestures
nije evidentirano
Podaci o izdanju
62
14.06.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb