Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Strategija razvoja malog gospodarstva (CROSBI ID 752312)

Druge vrste radova | ostali članci/prilozi

Nušinović, Mustafa Strategija razvoja malog gospodarstva // Projekt Strategija razvoja gospodarstva Republike Hrvatske - Hrvatska u 21. stoljeću, EIZ. 2000.

Podaci o odgovornosti

Nušinović, Mustafa

hrvatski

Strategija razvoja malog gospodarstva

Na tragu strateških opredjeljenja i pragmatički utvrđenih ciljeva osobitu važnost valja pridijeliti malom i srednjem poduzetništvu. Ne kao deklaraciju, već kao djelatnu praksu. Vodeći brigu o nasljeđenom stanju i sadašnjem nepovoljnom internom okruženju, valja pomiriti nakanu “brzog rješavanja” trenutnih problema s dugoročnim usmjerenjem na izgradnju takvog sustava malog gospodarstva koje će doprinjeti obnovi “srednjeg sloja”, kako u gospodarstvenom, tako isto i u društvenom pogledu. Brža prilagodljivost promjenama, dinamičnost u nastanku i prestanku, te prije svega disperzija poslovnog i razvojnog rizika samo su neke od poznatih značajki malog gospodarstva, koje se ističu da bi se ilustrirala njegova važnost sa srednjoročnom nakanom da postane njegov pretežiti dio, kako u formalno-pravnom, tako isto i u sadržajnom pogledu. U procesima približavanja EU, osim internih napora da se potaknu narečeni procesi jačanja malog gospodarstva valja s opravdanjem očekivati i značajnu pomoć EU, jer su to i njoj ne samo prepoznatljivi, već i prihvatljivi načini poslovnog i razvojnog restrukturiranja, povećanja gospodarstvenog rasta, zaposlenosti, dugoročne prilagodljivosti i stabilnosti, te lakšeg i bržeg uključivanja u procese globalizacije, liberalizacije i normizacije. Nacrt prijedloga Zakona o poticanju razvoja malog gospodarstva na crti je uspostavljanja razvidne norme, kojom se utvrđuje skup subjekata malog gospodarstva i predviđa formiranje posebne Agencije, što znači da se i s organizacijskog motrišta sustav brige i poticanja malih i srednjih nastoji učiniti razvidnim. U skopu strateških odrednica ističu se: agresivna promidžba poduzetništva, traženje i aktiviranje jeftinih izvora financiranja, obnova i proširenje organizirane stručne pomoći i obrazovanja, razvoj podržavajuće infrastrukture, osobito poduzetničkih centara, inkubatora i zona, revitalizacija zadrugarstva, primjena suvremene tehnologije i inovacija, harmonizacija propisa, te identifikacija projekata suradnje unutar malog gospodarstva i povezivanja s velikim poduzetnicima.

malo i srednje poduzetništvo; srednji sloj; konkurentnost; zapošljavanje; nove tehnologije; inovacije; disperzija rizika; učinkovitost; restrukturiranje; prilagodljivost; obrt; zadruge; poduzetnički centri; inkubatori; poslovne zone

nije evidentirano

engleski

Strategy of Development of Small Business

nije evidentirano

small and medium sized entrepreneurship; middle class; employment; new technology; innovation; dispersion of risk; efficiency; restructuring; adaptability; craft; cooperatives; entrepreneurship centres; incubators; business

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Projekt Strategija razvoja gospodarstva Republike Hrvatske - Hrvatska u 21. stoljeću, EIZ

2000.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Ekonomija