Mehanička svojstva zavara tračnica izvedenih elektrolučnim postupcima zavarivanja (CROSBI ID 384696)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Džambas, Tamara
Lakušić, Stjepan
Haladin, Ivo
hrvatski
Mehanička svojstva zavara tračnica izvedenih elektrolučnim postupcima zavarivanja
Tijekom nadzora rekonstrukcije tramvajskih kolosijeka u Zagrebu, utvrđeno je da se najveći postotak lokalnih oštećenja događa na zavarenim spojevima. Popravci neispravnog željezničkog zavara su uvijek skupi i zahtijevaju zaustavljanje i tramvajskog i cestovnog prometa, pogotovo u onim područjima u kojima dijele istu voznu površinu. Aluminotermijsko i elektrolučno zavarivanje su standardne procedure zavarivanja tramvajskih tračnica, a ovaj rad prikazuje Innershield metodu zavarivanja, tip elektrolučnog zavarivanja s prahom punjenom žicom, koja još nije korištena za zavarivanje žljebastih tračnica u Hrvatskoj. U okviru rada provedena su ispitivanja vlačne čvrstoće zavara i tvrdoće prema Brinellu. Da bi se osigurala cjelovitost, navedena ispitivanja su provedena za Innershield postupak zavarivanja te za ručnu elektrolučnu metodu zavarivanja punom elektrodom. S ovog gledišta, temeljeno na povoljnim rezultatima ispitivanja i detaljnoj studiji navedene metode, Innershield metoda zavarivanja je povoljnija za zavarivanje standardnih žljebastih tramvajskih tračnica. Za očekivati je će ovo ispitivanje doprinijeti bržem usvajanju ove metode za zavarivanje tračnica u Zagrebačkom električnom tramvaju.
elektrolučno zavarivanje; Innershield zavar; vlačna čvrstoća; tvrdoća
nije evidentirano
engleski
Mechanical properties of rail welds made by arc welding techniques
nije evidentirano
manual metal arc welding; Innershield weld; tensile strength; hardness
nije evidentirano
Podaci o izdanju
56
27.09.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Građevinski fakultet, Zagreb
Zagreb