Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metajezično znanje, verbalno radno pamćenje i verbalna tečnost kod jednojezičnih i dvojezičnih govornika (CROSBI ID 384997)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pindrić, Ivana Metajezično znanje, verbalno radno pamćenje i verbalna tečnost kod jednojezičnih i dvojezičnih govornika / Kuvač Kraljević, Jelena (mentor); Hržica, Gordana (neposredni voditelj). Zagreb, Hrvatska, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2014

Podaci o odgovornosti

Pindrić, Ivana

Kuvač Kraljević, Jelena

Hržica, Gordana

hrvatski

Metajezično znanje, verbalno radno pamćenje i verbalna tečnost kod jednojezičnih i dvojezičnih govornika

Ekonomske migracije i razvoj društva stvorili su okolnosti u kojima je dvojezičnost svakodnevna pojava, a razumijevanje jezičnog razvoja dvojezičnih govornika nužnost. Danas, populacija je većinom dvojezična ili višejezična. Cilj je ovog istraživanja usporediti jednojezične i dvojezične govornike na zadacima metajezičnog znanja, verbalnog radnog pamćenja i verbalne tečnosti.Postavlja se pitanje jesu li dvojezična djeca uspješnija na zadacima metajezičnog znanja, verbalnog radnog pamćenja i verbalne tečnosti. U ispitivanju je sudjelovalo 64-ero djece koja su podijeljena u dvije jednake skupine (N=32) prema jezičnom statusu. Ispitivanje je provedeno u četiri zagrebačka vrtića sa svakim djetetom pojedinačno. Metajezično znanje ispitano je zadacima oblikotvorne i tvorbene morfologije, verbalno radno pamćenje ispitano je zadacima protočnosti i kapaciteta fonološke petlje te središnje izvršne sastavnice, dok je je verbalna tečnost ispitana nabrajanjem životinja i crtanih filmova. Dvojezični govornici nisu se pokazali uspješnijima od jednojezičnih vršnjaka na zadacima metajezičnog znanja i verbalne tečnosti, a na zadacima verbalnog radnog pamćenja postigli su bolje rezultate samo na zadacima kapaciteta središnje izvršne sastavnice, dok na ostalim zadacima nije utvrđena statistički značajna razlika.

dvojezičnost; metajezik; verbalno radno pamćenje; verbalna tečnost

nije evidentirano

engleski

Metalinguistic knowledge, verbal working memory and verbal fluency in monolingual and bilingual speakers

nije evidentirano

bilingualism; meta-language; verbal working memory; verbal fluency

nije evidentirano

Podaci o izdanju

53

24.01.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija