Uloga odabira učiteljske profesije i samopoštovanja u sagorijevanju učitelja u osnovnoj školi (CROSBI ID 203778)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Kuzijev, Jelena ; Topolovčan, Tomislav
hrvatski
Uloga odabira učiteljske profesije i samopoštovanja u sagorijevanju učitelja u osnovnoj školi
Cilj istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri socio-demografska obilježja učitelja, razlozi izbora učiteljske profesije i razinasamopoštovanja predviđaju pojavljivanje profesionalnog sagorijevanja na poslu kod učitelja osnovne škole (N = 304). Rezultati ukazuju da socio-demografska obilježja, razlozi izbora učiteljske profesije i razina samopoštovanja značajno predviđaju učiteljsko sagorijevanje. Pokazalo se da su muški učitelji, učitelji iz matičnih škola, učitelji koji imaju prebivalište u gradu, učitelji koji nisu zadovoljni izborom učiteljske profesije, učitelji koji očekuju da učiteljska profesija pruža mnogo vremena za obitelj i sigurnost posla, učitelji kojima je učiteljski studij bio drugi izbor studija, učitelji koji imaju nisku intrinzičnu motivaciju i nisku sposobnost poučavanja, učitelji koji smatraju da svojom profesijom imaju slab doprinos društvu te učitelji s niskim samopoštovanjem, pod većim rizikom profesionalnog sagorijevanja na poslu. U radu se ukazuje na poželjnost obraćanja pažnje na navedene čimbenike prilikom upisa studenata na učiteljske studije te pružanje mogućnosti osobnog razvoja u njihovoj budućoj praksi.
faktori izbora učiteljske profesije; osnovna škola; profesionalno sagorijevanje na poslu; samopoštovanje; učitelji
nije evidentirano
engleski
The role of choosing teaching profession and self-esteem in teacher’s burnout in elementary school
nije evidentirano
burnout; elementary education; factors influencing teaching choice; self-esteem; teachers
nije evidentirano