Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga odabira učiteljske profesije i samopoštovanja u sagorijevanju učitelja u osnovnoj školi (CROSBI ID 203778)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Kuzijev, Jelena ; Topolovčan, Tomislav Uloga odabira učiteljske profesije i samopoštovanja u sagorijevanju učitelja u osnovnoj školi // Andragoški glasnik, 17 (2013), 2; 125-144

Podaci o odgovornosti

Kuzijev, Jelena ; Topolovčan, Tomislav

hrvatski

Uloga odabira učiteljske profesije i samopoštovanja u sagorijevanju učitelja u osnovnoj školi

Cilj istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri socio-demografska obilježja učitelja, razlozi izbora učiteljske profesije i razinasamopoštovanja predviđaju pojavljivanje profesionalnog sagorijevanja na poslu kod učitelja osnovne škole (N = 304). Rezultati ukazuju da socio-demografska obilježja, razlozi izbora učiteljske profesije i razina samopoštovanja značajno predviđaju učiteljsko sagorijevanje. Pokazalo se da su muški učitelji, učitelji iz matičnih škola, učitelji koji imaju prebivalište u gradu, učitelji koji nisu zadovoljni izborom učiteljske profesije, učitelji koji očekuju da učiteljska profesija pruža mnogo vremena za obitelj i sigurnost posla, učitelji kojima je učiteljski studij bio drugi izbor studija, učitelji koji imaju nisku intrinzičnu motivaciju i nisku sposobnost poučavanja, učitelji koji smatraju da svojom profesijom imaju slab doprinos društvu te učitelji s niskim samopoštovanjem, pod većim rizikom profesionalnog sagorijevanja na poslu. U radu se ukazuje na poželjnost obraćanja pažnje na navedene čimbenike prilikom upisa studenata na učiteljske studije te pružanje mogućnosti osobnog razvoja u njihovoj budućoj praksi.

faktori izbora učiteljske profesije; osnovna škola; profesionalno sagorijevanje na poslu; samopoštovanje; učitelji

nije evidentirano

engleski

The role of choosing teaching profession and self-esteem in teacher’s burnout in elementary school

nije evidentirano

burnout; elementary education; factors influencing teaching choice; self-esteem; teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

17 (2)

2013.

125-144

objavljeno

1331-3134

1849-0883

Povezanost rada

Pedagogija