Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Vrste rečenica u naraciji djece predškolske dobi (CROSBI ID 609074)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Lice, Karolina ; Dedić, Zorana ; Radić, Ivona ; Colnago, Maja Vrste rečenica u naraciji djece predškolske dobi // 4. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem Logopedija i izazovi novog vremena: knjiga sažetaka / Bonetti, Luka ; Blaži Draženka (ur.). Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 110-110

Podaci o odgovornosti

Lice, Karolina ; Dedić, Zorana ; Radić, Ivona ; Colnago, Maja

hrvatski

Vrste rečenica u naraciji djece predškolske dobi

Rečenica je osnovna strukturna jedinica gramatike. Po sastavu se rečenice dijele na jednostavne, jednostavne proširene, te zavisno i nezavisno složene rečenice. Rečenica je najmanji dio diskursa, te kao takva i sama može biti diskurs kad se iz njega izluči (Grobler i Arapović, 2005). Priče koje pričaju djeca s jezičnim teškoćama su jezično manje složene nego priče njihovih vršnjaka bez jezičnih teškoća. Rečenice su jednostavne, uporaba veznika uglavnom je vezana uz konektore i te i onda, te su česte i različite morfosintaktičke pogreške (Arapović, 1996 ; Arapović i Kuvač, 2003). Budući da su narativne sposobnosti jedan od bitnih pokazatelja spremnosti djeteta za polazak u školu, cilj našeg istraživanja bio je prikazati kojim se vrstama rečenica koriste djeca s posebnim jezičnim teškoćama (PJT) tijekom pripovijedanja, te ih usporediti s vrstama rečenica djece urednog jezično-govornog razvoja. Ispitivanjem su obuhvaćene dvije skupine ispitanika u dobi od 6 do 7 godina (predškolci). Prvu skupinu ispitanika čini 10 djece s dijagnozom posebne jezične teškoće, a kontrolnu skupinu čini 10 djece urednog jezično-govornog razvoja. Narativne sposobnosti obje skupine ispitanika ispitane su slikovnicom Frog, where are you? (Mayer, 1969), te je analizom transkripata zabilježena učestalost pojedinih vrsta rečenica koje djeca koriste tijekom pripovijedanja.

Naracija ; vrste rečenica ; posebne jezične teškoće ; predškolci

nije evidentirano

engleski

Types of sentences in the narration of preschool children

nije evidentirano

Narration ; types of sentences ; specific language impairment ; preschool children

nije evidentirano

Podaci o prilogu

110-110.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

4. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem Logopedija i izazovi novog vremena: knjiga sažetaka

Bonetti, Luka ; Blaži Draženka

Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

4. kongres hrvatskih logopeda: Logopedija i izazovi novog vremena

poster

22.09.2010-25.09.2010

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Logopedija

Poveznice