Razina depresivnosti kod osoba s afazijom (CROSBI ID 609077)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Kondić, Ljiljana ; Aras, Ivana ; Lice, Karolina Razina depresivnosti kod osoba s afazijom // Čovjek i govor: knjiga sažetaka / Dulčić, Adinda (ur.). Zagreb, 2011. str. 180-180

Kondić, Ljiljana ; Aras, Ivana ; Lice, Karolina

Razina depresivnosti kod osoba s afazijom

Cilj: Prepoznati i liječiti depresiju koja se javlja kao emotivni odgovor tijekom rehabilitacije govora kod pacijenata s afazijom koja je nastala kao posljedica moždanog udara, te pokazati korisnost psihoterapije u tim slučajevima. Metode: Razina depresivnosti mjerena je kod 38 pacijenata s afazijom koji prije inzulta nisu imali psihopatološke simptome, Beckovom skalom i to: na početku, nakon tri mjeseca i na kraju terapijskog perioda te nakon godinu dana. Sve pacijente je pratio psihijatar. Svi dobiveni rezultati su uspoređeni. Rezultati: Razina depresivnosti bila je niska na početku govorne rehabilitacije, nakon tri mjeseca je porasla da bi na kraju psihoterapijskog perioda, nakon godinu dana, bila značajno niža. Zaključak: Tijekom govorne rehabilitacije kod afazičnih pacijenata često se primjećuje pojava depresivnih simptoma koji ometaju pacijentov napredak. Razina depresivnosti raste tijekom prav tri mjeseca. U tom razdoblju pacijenti dobivaju uvid u svoje oštećenje koje je primjetno i u području socijalnog funkcioniranja i koje narušava kvalitetu života. Pored toga, oni postaju svjesni i ograničenih mogućnosti terapijskih postupaka. Depresivna kriza može se prebroditi uvođenjem psihoterapije, a po potrebi i medikamentoznog liječenja, te se na taj način može omogućiti još bolji napredak u području govora.

afazija ; depresija ; Beckova skala ; govorna rehabilitacija

Depression level in patients with aphasia

aphasia ; depression ; Beck's scale ; speech language therapy