Geopolitički položaj Republike Hrvatske (CROSBI ID 385299)

Skelin, Marina Geopolitički položaj Republike Hrvatske / Pokos, Nenad (mentor); Zagreb, Hrvatski studiji, . 2014

Skelin, Marina

Pokos, Nenad

Geopolitički položaj Republike Hrvatske

Današnji geopolitički položaj Hrvatske obilježen je geografskim položajem koji je u povijesti odigrao ulogu rubnog i perifernog prostora Europe te je kao takav uslijed kolonizatorskih i kulturnih utjecaja većih država i hegemonijskih težnji istih, svoj današnji oblik i sadržajne karakteristike dobio tek devedesetih godina 20. stoljeća uslijed raspada Jugoslavije. U prvom poglavlju analizira se pozicija, značenje te okvir i mogućnost djelovanja u cilju samoaktualizacije države u novom svjetskom geopolitičkom poretku. Sljedeće poglavlje govori o povijesnom razvitku geopolitičkog položaja Hrvatske koji osim kratkog pregleda hrvatske državotvorne povijesti obuhvaća i potpoglavlja o aspiracijama drugih država na hrvatsko povijesno područje. Treće poglavlje donosi pregled sastavnica i odrednica hrvatskog državnog teritorija danas, pri čemu se teritorij u ovom slučaju prikazuje kao suodnos prirodno-geografskog elementa i ljudskog čimbenika. Tema četvrtog poglavlja su današnje hrvatske granice i odnosi sa susjednim zemljama. Peto poglavlje donosi prikaz povijesne i sadašnje europske regionalizacije prostora kojemu pripadaju hrvatske zemlje. Posljednje poglavlje prikazuje hrvatsku poziciju i mogućnosti unutar geopolitičkih mreža veza (političke, sigurnosne, prometne, energetske).

geopolitika; Hrvatska; granice

Geopolitical position of Republic of Croatia

geopolitics; Croatia; borders