Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Feminizacija učiteljske profesije – motivi studentskog odabira učiteljske profesije (CROSBI ID 609131)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Boneta, Željko ; Vujičić, Lidija ; Ivković, Željka Feminizacija učiteljske profesije – motivi studentskog odabira učiteljske profesije / Ivon, Katarina (ur.). 2013

Podaci o odgovornosti

Boneta, Željko ; Vujičić, Lidija ; Ivković, Željka

hrvatski

Feminizacija učiteljske profesije – motivi studentskog odabira učiteljske profesije

Na reprezentativnom uzorku studenata učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta u Rijeci (N=126) provedeno je istraživanje o motivima odabira učiteljske profesije. Cilj istraživanja bio je sumirati i provjeriti neke feminističke teorije o feminizaciji, odnosno maskulinizaciji profesija (Oakley, 1974. ; Barron i Norris, 1976. ; Walby, 1990. itd.). U tu svrhu konstruiran je instrument koji se sastojao od 28 čestica koje su izražavale moguće motive odabira učiteljske profesije: od tržišno-radnih uvjeta do patrijarhalno- stereotipnih shvaćanja buduće profesije. Faktorska analiza pod komponentnim modelom ekstrahirala je sedam faktora koji su zajedno tumačili 68, 45% ukupne varijance. Dobiveni faktori su sljedeći: Učiteljska profesija kao osobna i društvena misija, Učiteljska profesija kao sigurno zaposlenje, Učiteljska profesija kao profesija autoriteta, Učiteljska profesija kao profesija primjerena ženama, Učiteljska profesija kao statusno-financijski atraktivna profesija, Učiteljska profesija kao lagodna profesija i Učiteljska profesija kao profesija povoljnog radnog vremena. Istraživanje je pokazalo kako su studenti pri odabiru učiteljske profesije više vode stereotipima o odgojno-obrazovnom procesu i svojoj ulozi u njemu, nego radnim i tržišnim uvjetima svog budućeg zanimanja, što otvara prostor za raspravu unutar spomenutih feminističkih teorija, ali i obrazovnih znanosti.

učiteljska profesija; feminizacija profesije; motivi studentskog odabira profesije

nije evidentirano

engleski

Feminisation of teacher profession – students' motives for choosing teacher profession

nije evidentirano

teacher profession; feminisation of profession; students' motives for choosing profession

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2013.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Ivon, Katarina

Podaci o skupu

Stoljeća zadarskog školstva

predavanje

21.11.2013-23.11.2013

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija