Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos formalnih kvalifikacija nastavnika i percepcije postignuća u nastavi tehničke kulture (CROSBI ID 204325)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Purković, Damir ; Ban, Eugen Odnos formalnih kvalifikacija nastavnika i percepcije postignuća u nastavi tehničke kulture // Život i škola = Life and school, 29 (2013), 223-238

Podaci o odgovornosti

Purković, Damir ; Ban, Eugen

hrvatski

Odnos formalnih kvalifikacija nastavnika i percepcije postignuća u nastavi tehničke kulture

Nastava tehničke kulture, kao dio specifičnog tehničkog i informatičkog odgojno-obrazovnog područja, suočena je s problemom nedovoljne i/ili neprihvatljive ostvarenosti ishoda učenja i ciljeva nastave. Problem se često očituje kroz izrazito neobjektivnu i nestručnu percepciju postignuća od strane nastavnika. Ovo za posljedicu ima formalizam u nastavi, neprimjeren odnos učenika, roditelja i javnosti prema tehničkom nastavnom području te, u konačnici, negativno utječe na izbor zanimanja učenika i njegovu daljnju karijeru. Zbog nedostatka posebno obrazovanih nastavnika za ovo područje, uzroke ovakvom stanju moguće je pronaći i u utjecaju njihovog formalnog obrazovanja na percepciju postignuća, odnosno, utjecaju razine nastavničkih kvalifikacija na pristup evaluaciji postignuća učenika. U tu svrhu provedeno je istraživanje i analiza formalnog obrazovanja nastavnika koji izvode nastavu tehničke kulture, te njihova percepcija razine postignuća učenika. Istraživanjem su obuhvaćene sve formalno stečene kvalifikacije nastavnika i distribucija ocjena učenika u redovnoj nastavi tehničke kulture u osnovnoj školi. Analiza podataka indicira značajno različitu percepciju razine postignuća učenika između nastavnika s primarno nastavničkim kvalifikacijama i onih čije nastavničke kvalifikacije nisu produkt primarno formalnog akademskog obrazovanja. Rezultati istraživanja ukazuju na nužnost ujednačavanja nastavničkih kompetencija i mehanizama za procjenu razine postignuća učenika. Ovo zahtjeva sustavnu provedbu permanentnog obrazovanja nastavnika u smislu razvoja nastavničkih kompetencija, uspostavu prihvatljivog mehanizma za valorizaciju ishoda učenja, te intenzivnije obrazovanje novih nastavnika u ovom nastavnom području.

kvalifikacije nastavnika; ishodi učenja; postignuća; tehnička kultura; tehničko obrazovanje

nije evidentirano

engleski

THE RELATIONSHIP OF FORMAL QUALIFICATION OF TEACHERS AND PERCEPTION OF ACHIEVEMENT IN TEACHING TECHNICAL EDUCATION

nije evidentirano

learning outcomes; student achievements; teacher qualifications; technical culture; technical education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

29

2013.

223-238

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice