Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

KONSTRUKTIVISTIČKI PRISTUP OPERACIONALIZACIJI KURIKULUMA TEHNIČKE KULTURE (CROSBI ID 204347)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Purković, Damir KONSTRUKTIVISTIČKI PRISTUP OPERACIONALIZACIJI KURIKULUMA TEHNIČKE KULTURE // Pedagogijska istraživanja, 1 (2013), 49-62

Podaci o odgovornosti

Purković, Damir

hrvatski

KONSTRUKTIVISTIČKI PRISTUP OPERACIONALIZACIJI KURIKULUMA TEHNIČKE KULTURE

Rapidni tehničko-tehnološki razvoj proteklih je desetljeća uvjetovao promjenu socijalnih i proizvodnih odnosa, što je pred obrazovni sustav postavilo nove i zahtjevne ciljeve. Pri tom se ističe problem udovoljavanja potrebama društva od strane obrazovnih institucija. Problem je, zbog uske povezanosti sa svijetom rada i proizvodnje, izražen u edukaciji tehnike na svim razinama, pa tako i u nastavi Tehničke kulture kao početnoj, ali ne manje važnoj, razini te edukacije. Naporima znanstvenika i stručnjaka producirani su ključni dokumenti hrvatskog obrazovnog sustava, čija operacionalizacija nije uvijek uspješna, zbog čega realizacija nastavnih ciljeva često ostaje na neprihvatljivoj razini. Konstruktivistički pristup učenju i poučavanju mogao bi, kao filozofska, psihologijska i pedagoška podloga, doskočiti izazovima suvremenog obrazovanja, pa tako i problemima nastave Tehničke kulture. Iako nije moguće lako uskladiti različite konstruktivističke teorije i gledišta, izdvojeni su iskustveni i teorijski elementi konstruktivističke pedagogije i pristupa izradi kurikuluma koji su poslužiti kao okvir za model operacionalizacije kurikuluma Tehničke kulture. Predloženi model obuhvaća osnovna pravila, elemente i postupke kojima se treba voditi nastavnik pri izboru i oblikovanju nastavnih sadržaja, te mehanizam osmišljavanja, planiranja i provedbe aktivnosti u nastavi tehničke kulture. Model je zamišljen kao instrument u rukama nastavnika koji bi mu trebao olakšati planiranje, programiranje i izvođenje nastave.

konstruktivizam ; kurikulum ; nastava ; tehnička kultura ; tehničko obrazovanje

nije evidentirano

engleski

CONSTRUCTIVIST APPROACH TO OPERATIONALIZE THE CURRICULUM OF TECHNICAL EDUCATION

nije evidentirano

constructivism ; curriculum ; teaching ; technical culture ; technical education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1

2013.

49-62

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice