Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga socio-demografskih karakteristika i životnog stila potrošača u određenju sklonosti kupovini (CROSBI ID 204358)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Slišković, Ana ; Zebić, Ivan ; Gregov, Ljiljana ; Nikolić, Matilda Uloga socio-demografskih karakteristika i životnog stila potrošača u određenju sklonosti kupovini // Tržište = Market : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 26 (2014), 2; 227-244

Podaci o odgovornosti

Slišković, Ana ; Zebić, Ivan ; Gregov, Ljiljana ; Nikolić, Matilda

hrvatski

Uloga socio-demografskih karakteristika i životnog stila potrošača u određenju sklonosti kupovini

Provedeno istraživanje temelji se na trodimenzionalnoj koncepciji sklonosti kupovini u čijoj su osnovi kognitivna i afektivna impulzivnost te podložnost situacijskim čimbenicima kupovine. Cilj istraživanja bio je ispitati odnose različitih dimenzija sklonosti kupovini sa osnovnim socio-demografskim karakteristikama i životnim stilovima potrošača. Prikupljanje podataka je provedeno metodom ankete na uzorku od 194 ispitanika iz Bosne i Hercegovine. Dobiveni rezultati ukazuju na veću sklonost kognitivnoj i afektivnoj impulzivnosti kupovine kod žena u odnosu na muškarce, dok spolne razlike nisu utvrđene u podložnosti situacijskim čimbenicima kupovine. Nadalje, dobiveni su značajni učinci razine ukupnih mjesečnih primanja kućanstva ispitanika na sve dimenzije sklonosti kupovini, dok je razina prosječnih mjesečnih primanja pojedinca imala značajan učinak samo na kognitivnu impulzivnost. Radni status (zaposlenost) i razina obrazovanja nisu imali značajne učinke na sklonost kupovini. Od četiri ispitivana životna stila (inovativno, obiteljski, društveno i liderski orijentirani), inovativno orijentirani životni stil ima najsnažnije povezanosti sa sve tri dimenzije sklonosti kupovini. Drugim riječima, inovativno orijentirani potrošači imaju veću sklonost impulzivnoj kupovini i podložniji su situacijskim čimbenicima kupovine. Impulzivnost kupovine je, osim s inovativnom orijentacijom životnog stila, povezana s liderskom orijentacijom, ali u manjoj mjeri. Podložnost situacijskim čimbenicima pri kupovini povezana je sa svim orijentacijama životnog stila osim s obiteljskim.

sklonost kupovini; impulzivna kupovina; životni stilovi potrošača

nije evidentirano

engleski

The role of socio-demographic characteristics and lifestyle of consumers in determining buying tendency

nije evidentirano

buying tendency; impulsive buying; consumers' lifestyles

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26 (2)

2014.

227-244

objavljeno

0353-4790

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost