Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Emocionalne teškoće adolescentica nakon tranzicije u srednju školu (CROSBI ID 204442)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kozjak Mikić, Zlatka ; Jokić-Begić, Nataša Emocionalne teškoće adolescentica nakon tranzicije u srednju školu // Socijalna psihijatrija, 41 (2013), 4; 226-234

Podaci o odgovornosti

Kozjak Mikić, Zlatka ; Jokić-Begić, Nataša

hrvatski

Emocionalne teškoće adolescentica nakon tranzicije u srednju školu

Cilj istraživanja bio je provjeriti postavke Lazarusovog modela stresa u specifičnom psihosocijalnom kontekstu nakon tranzicije učenica u srednju školu. Istražena je povezanost emocionalnih teškoća sa strategijama suočavanja, samoefikasnošću i vrstom škole, te smjer i intenzitet njihova doprinosa. U prvom mjerenju ovog longitudinalnog istraživanja bilo je uključeno 216 sudionica, u drugome 206, a u trećemu 168. Korišteni su: CORE-YP (Twigg i sur., 2009), Ljestvica suočavanja sa stresom za djecu i adolescente (Vulić- Prtorić, 2002), te Upitnik samoefikasnosti za djecu i adolescente (Muris, 2001, prijevod Vulić- Prtorić i Sorić, 2006). Rezultati su obrađeni hijerarhijskim regresijskim analizama. Izraženosti emocionalnih teškoća pri kraju prvog i pri kraju četvrtog razreda doprinosi korištenje strategija suočavanja usmjerenih na emocije (Emocionalna reaktivnost i Izbjegavanje) i niska emocionalna samoefikasnost pri početku prvog razreda srednje škole. Vrsta školskog programa nije se pokazala značajnim prediktorom izraženosti emocionalnih teškoća pri kraju prvog i četvrtog razreda. Rezultati potvrđuju primjenjivost Lazarusovog modela stresa u ovome kontekstu, a osim toga ukazuju na potrebu razvoja i implementiranje preventivnih programa za razvoj adekvatnih strategija suočavanja tijekom razdoblja prilagodbe na novi školski kontekst.

emocionalne teškoće; tranzicija u srednju školu; adolescentice

nije evidentirano

engleski

Emotional difficulties among female adolescents after transition to high school

nije evidentirano

emotional difficulties; stress; high school transition

nije evidentirano

Podaci o izdanju

41 (4)

2013.

226-234

objavljeno

0303-7908

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost