Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mediji i javni interes – kako opstati izvan tržišnih okvira (CROSBI ID 51211)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Car, Viktorija Mediji i javni interes – kako opstati izvan tržišnih okvira // Digitalne medijske tehnologije i društveno- obrazovne promene 3 / Valić Nedeljković, Dubravka i Pralica, Dejan (ur.). Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2013. str. 33-47

Podaci o odgovornosti

Car, Viktorija

hrvatski

Mediji i javni interes – kako opstati izvan tržišnih okvira

Hrvatska radiotelevizija (HRT) bila je i ostala jedini medij u Hrvatskoj definiran kao javni medijski servis s osiguranim stabilnim izvorom financiranja (pristojbom). Međutim, iako u hrvatskom društvu građani podupiru ideju o financijskoj potpori medija koji bi trebao biti platforma za proizvodnju sadržaja u interesu javnosti, kontinuirano i kritiziraju program HTV-a te neuspješno upravljanje HRT-om. S druge strane, u Hrvatskoj postoji veći broj kvalitetnih nezavisnih i neprofitnih medija koji objavljuju sadržaj od javnog interesa (kritičke političke analize, sadržaj o kulturi, umjetnosti, znanosti, obrazovanju, itd.). I za njih bi trebalo biti mjesta u definiciji javnog medijskog servisa koja uključuje financiranje iz javnog fonda. Međutim, za razliku od HRT-a koji se financira izravno pristojbom, u ovom slučaju između medija s jedne strane te javnog fonda i građana s druge strane, prepriječili su se donositelji odluka u funkciji „izbornika“ (engl. gatekeepers) koji umjesto građana odlučuju o javnom interesu. U ovom članku autorica sažima svoja desetgodišnja istraživanja i teorijska promišljanja o javnom medijskom servisu te argumentira zašto se njegova definicija treba redefinirati i zašto se više ne smije ekskluzivno odnositi samo na javne radio- televizijske servise. Autorica propituje moguće modele financiranja medija od javnog interesa, te otvara niz pitanja koja se odnose na kriterije definiranja djelovanja medija u interesu javnosti. Cijeli problem smješten je unutar hrvatske medijske politike i još uvijek nepostojeće nacionalne medijske strategije.

mediji i javni interes, javni medijski servis, HRT, neprofitni mediji, hrvatska medijska politika, medijska strategija u Hrvatskoj

http://odsek.medijskestudije.org/wp- content/uploads/2014/02/Dig_med_tehno-kraj- PRINT.pdf

engleski

Media and Public Interest: Sustainable Without Media Market Influences

nije evidentirano

media and public interest, public service media, HRT, nonprofit media, media policy, media strategy, Croatia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

33-47.

objavljeno

Podaci o knjizi

Digitalne medijske tehnologije i društveno- obrazovne promene 3

Valić Nedeljković, Dubravka i Pralica, Dejan

Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu

2013.

978-86-6065-203-6

Povezanost rada

Sociologija