Stanje u konditorskoj industriji i trendovi njezina razvoja (CROSBI ID 609596)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Ačkar, Đurđica ; Komes, Draženka ; Babić, Jurislav ; Vojvodić, Aleksandra ; Škrabal Svjetlana
hrvatski
Stanje u konditorskoj industriji i trendovi njezina razvoja
Zahvaljujući velikoj popularnosti konditorskih proizvoda, konditorska industrija zauzima vrlo važnu poziciju u prehrambenoj industriji Hrvatske. konditorske proizvode u Hrvatskoj proizvodi osam velikih tvrtki, čija je ukupna proizvodnja u 2012. godini iznosila 55.549 t. Najveći udio proizvodnje odnosi se na kekse i vafle, kojih je proizvedeno 31.608 t, slijedi čokolada sa 16.304 t, dok je proizvoda sličnih čokoladi i krem proizvoda proizvedeno 2.401 t, a bombonskih proizvoda 5.236 t. Uzimajući u obzir ukupnu nacionalnu proizvodnju, u istočnoj Hrvatskoj, gdje su locirane tri velike konditorske tvrtke, proizvedeno je 47, 9% keksa i vafla, 56, 9% čokolade, 41, 2% proizvoda sličnih čokoladi i krem proizvoda te 17, 7% bombonskih proizvoda. Na domaće tržište plasirano je oko 50% konditorskih proizvoda proizvedenih u istočnoj Hrvatskoj, oko 40% ih je izvezeno u zemlje bivše Jugoslavije te oko 10% na ostala tržišta. Ako se navedeni podaci usporede s onima iz 2011. godine, zamjećuje se blag pad ukupne proizvodnje, kao i proizvodnje pojedinačnih grupa konditorskih proizvoda, izuzev proizvoda sličnih čokoladi i krem proizvoda. Iako se može uočiti blag porast prodaje na domaćem tržištu, on kompenzira smanjeni izvoz u države bivše Jugoslavije. Hrvatska konditorska industrija prati trendove u razvoju novih proizvoda, čemu pridonose rezultati mnogobrojnih znanstvenih istraživanja i suradnja sa znanstveno-istraživačkim insititucijama. Razvijaju se konditorski proizvodi smanjenog udjela šećera i masti, proizvodi sa zamjenskim sladilima, obogaćeni različitim funkcionalnim dodacima (probiotici, vitamini, dijetalna vlakna, biljni ekstrakti). Na taj se način iz dana u dan povećava asortiman konditorskih proizvoda, a samim time i broj zadovoljnih potrošača. Osim toga, očekuje se da će se nakon ulaska u Europsku uniju prihvatiti i aktualni trendovi u Europi i svijetu: proizvodnja fair trade proizvoda, kombiniranje "nespojivih" okusa (npr. slatko sa slanim), proizvodnja proizvoda s dodacima koji usporavaju starenje (npr. kolagen), primjena novih ambalažnih materijala koji se mogu potpuno reciklirati itd. Ulaganje u nove tehnologije i razvoj novih proizvoda, uz znanje i kreativnost prehrambenih tehnologa te povezivanjem sa znanstvenoistraživačkim institucijama, osigurat će hrvatskoj konditorskoj industriji prevladavanje brojnih izazova i napredak u budućnosti.
funkcionalni proizvodi; konditorski proizvodi; proizvodnja; trendovi
nije evidentirano
engleski
Confectionery industry current situation and development trends
nije evidentirano
functional products; confectionery products; production; trends
nije evidentirano
Podaci o prilogu
32-33.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Matić, Slavko ; Tomić, Franjo ; Anić, Igor
Osijek: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU)
978-953-154-195-4
Podaci o skupu
Znanstveni skup Proizvodnja hrane i šumasrstvo - temelj razvoja istočne Hrvatske
predavanje
14.06.2013-15.06.2013
Osijek, Hrvatska