Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali (CROSBI ID 205096)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Sekulić-Majurec, Ana ; Romstein, Ksenija Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1-2; 41-54

Podaci o odgovornosti

Sekulić-Majurec, Ana ; Romstein, Ksenija

hrvatski

Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali

Inkluzija se, kao suvremeni pedagoški koncept, najčešće operacionalizira kroz redoviti sustav odgoja i obrazovanja. U suvremenoj literaturi inkluzija se tumači kao poželjna ideologija odgoja i obrazovanja, no neki autori tvrde kako odgojno-obrazovne institucije ipak podržavaju status quo socijalnih relacija čime se otežava njezina implementacija i ostvarivanje njenog pravog cilja. Posljedica toga je da se u posljednjih 5-10 godina na međunarodnoj razini sve više govori o "obrnutoj inkluziji" - uključivanju djece tipičnog razvoja/djece bez teškoća u razvoju u posebni sustav odgoja i obrazovanja. Zagovaratelji obrnute inkluzije tvrde kako ona omogućuje djeci tipičnog razvoja učenje u kvalitetnijem okruženju iz više razloga: povoljniji je omjer odraslih i djece, postoji više mogućnosti za provođenje individualizacije načina rada i diferencijacije sadržaja rada, te zbog učiteljeve uske specijaliziranosti za učenje i poučavanje. S druge strane, obrnuta inkluzija djeci s teškoćama u razvoju omogućava širenje socijalnog iskustva i stjecanje kompetencija potrebnih za svakodnevno socijalno funkcioniranje. Praćenjem načina odgojno-obrazovnog rada u posebnom sustavu odgoja i obrazovanja potvrđen je povoljniji omjer djece i odraslih, te prevladavanje individualiziranog pristupa učeniku, uz korištenje specifičnih didaktičkih, audio-vizualnih sredstava i pomagala. Sve to ukazuje da unutar postojećeg posebnog sustava odgoja i obrazovanja postoje resursi koji mogu odgovoriti na zahtjeve uspješnog provođenja obrnute inkluzije.

inkluzija ; obrnuta inkluzija ; poseban sustav odgoja i obrazovanja ; kvaliteta odgoja i obrazovanja

nije evidentirano

engleski

"Reverse inclusion" - pedagogical values and potentials

nije evidentirano

inclusion ; reverse inclusion ; special education ; quality of education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (1-2)

2015.

41-54

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice