Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali (CROSBI ID 205096)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Sekulić-Majurec, Ana ; Romstein, Ksenija
hrvatski
Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali
Inkluzija se, kao suvremeni pedagoški koncept, najčešće operacionalizira kroz redoviti sustav odgoja i obrazovanja. U suvremenoj literaturi inkluzija se tumači kao poželjna ideologija odgoja i obrazovanja, no neki autori tvrde kako odgojno-obrazovne institucije ipak podržavaju status quo socijalnih relacija čime se otežava njezina implementacija i ostvarivanje njenog pravog cilja. Posljedica toga je da se u posljednjih 5-10 godina na međunarodnoj razini sve više govori o "obrnutoj inkluziji" - uključivanju djece tipičnog razvoja/djece bez teškoća u razvoju u posebni sustav odgoja i obrazovanja. Zagovaratelji obrnute inkluzije tvrde kako ona omogućuje djeci tipičnog razvoja učenje u kvalitetnijem okruženju iz više razloga: povoljniji je omjer odraslih i djece, postoji više mogućnosti za provođenje individualizacije načina rada i diferencijacije sadržaja rada, te zbog učiteljeve uske specijaliziranosti za učenje i poučavanje. S druge strane, obrnuta inkluzija djeci s teškoćama u razvoju omogućava širenje socijalnog iskustva i stjecanje kompetencija potrebnih za svakodnevno socijalno funkcioniranje. Praćenjem načina odgojno-obrazovnog rada u posebnom sustavu odgoja i obrazovanja potvrđen je povoljniji omjer djece i odraslih, te prevladavanje individualiziranog pristupa učeniku, uz korištenje specifičnih didaktičkih, audio-vizualnih sredstava i pomagala. Sve to ukazuje da unutar postojećeg posebnog sustava odgoja i obrazovanja postoje resursi koji mogu odgovoriti na zahtjeve uspješnog provođenja obrnute inkluzije.
inkluzija ; obrnuta inkluzija ; poseban sustav odgoja i obrazovanja ; kvaliteta odgoja i obrazovanja
nije evidentirano
engleski
"Reverse inclusion" - pedagogical values and potentials
nije evidentirano
inclusion ; reverse inclusion ; special education ; quality of education
nije evidentirano