Samoiskazi učenika srednjih škola o njihovu izostajanju s nastave (CROSBI ID 609815)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Uzelac, Slobodan ; Matijević, Milan
hrvatski
Samoiskazi učenika srednjih škola o njihovu izostajanju s nastave
Cilj je bio istražiti samoiskaz učenika o njihovim iskustvima i gledištima o neopravdanim izostancima s nastave. Osobita je pozornost posvećena opsegu pojave, dominantnim razlozima koji dovode do pojave te iskustvima i gledištima učenika različitih razreda o pojavi i postupcima nastavnika u odnosu na tu pojavu. Istraživanjem je obuhvaćeno 1.416 učenika svih četiriju razreda srednjih škola. Dobiveni rezultati u osnovi su potvrdili postavljene hipoteze. Izostajanje s nastave razmjerno se najčešće javlja u trećem razredu. Što se pak tiče glavnog razloga izostajanja, za sve oblike izostajanja ispitanici najčešće vežu razloge uz učenike koji bježe, ali je ta učestalost ipak različiti ovisno o obliku izostajanja. U odnosu na stručne reakcije u školi ispitanici se najpovoljnije izražavaju o razrednicima, ali i o svojim kolegama, ostalim učenicima. Predmetni nastavnici s čije nastave se izostaje i pedagozi nisu doživljeni kao stručne osobe koje osobito pomažu problematičnom učeniku.
izostajanje s nastave; srednje škole; samoiskazi učenika
nije evidentirano
engleski
Secondary-school Students' Self-report on Absenteeism
nije evidentirano
absenteeism; secondary school; students' self-expression
nije evidentirano
Podaci o prilogu
392-399.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva
Vrgoč, Hrvoje
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor
953-6134-47-0
Podaci o skupu
Sabor pedagoga Hrvatske
predavanje
08.05.2003-10.05.2003
Pula, Hrvatska