Mišljenja učitelja razredne nastave o učenju i poučavanju likovne kulture u osnovnoj školi (CROSBI ID 206107)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Tomljenović, Zlata ; Novaković Svetlana
hrvatski
Mišljenja učitelja razredne nastave o učenju i poučavanju likovne kulture u osnovnoj školi
Nastava likovne kulture važan je činilac cjelovitog razvoja učenika, naročito u današnje vrijeme, koje je obilježeno globalnom prisutnošću vizualnih komunikacija. Unatoč osuvremenjivanju likovnopedagoške teorije, u realnoj školskoj praksi još uvijek su prisutni zastarjeli pristupi učenju i poučavanju likovne kulture. Cilj istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri učitelji razredne nastave koriste tradicionalne, odnosno suvremene nastavne strategije, oblike i metode rada u organiziranju i provođenju nastave likovne kulture. Uzorak je sačinjavalo 109 učitelja razredne nastave na području grada Rijeke (Hrvatska). Anketni upitnik korišten u istraživanju obuhvaćao je pitanja zatvorenog tipa. Rezultati istraživanja su potvrdili da u školskoj praksi i dalje prevladavaju ustaljeni pristupi u poučavanju likovne kulture. Stoga je potrebno inicijalno obrazovanje učitelja dodatno obogatiti stručnim znanjem i praksom iz područja metodike likovne kulture te organizirati češća stručna usavršavanja, s ciljem dostizanja zadovoljavajuće kvalitete rada učitelja na ovom području.
likovna kultura; pristupi učenju i poučavanju; strategije poučavanja; nastavne metode; cjeloviti razvoj učenika
nije evidentirano
engleski
Class Teachers' Opinions About Learning and Teaching Visual Arts in Elementary School
nije evidentirano
visual arts education; approaches to learning and teaching; teaching strategies; teaching methods
nije evidentirano