Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost učestalosti korištenja medija s nekim aspektima kognitivnog i socijalno-emocionalnog razvoja djece (CROSBI ID 611222)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Velki, Tena ; Duvnjak, Ivana Povezanost učestalosti korištenja medija s nekim aspektima kognitivnog i socijalno-emocionalnog razvoja djece // 19. Dani psihologije u Zadru: sažetci priopćenja / Slišković, Ana ; Burić, Ana ; Ćubela Adorić, Vera et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 175-175

Podaci o odgovornosti

Velki, Tena ; Duvnjak, Ivana

hrvatski

Povezanost učestalosti korištenja medija s nekim aspektima kognitivnog i socijalno-emocionalnog razvoja djece

Današnji mediji imaju veliku ulogu u dječjem razvoju. Djeca dnevno provedu 6 i više sati ispred različitih ekrana. Posljedice na razvoj djeteta mogu biti višestruke, iako ne moraju uvijek biti negativne što ponajviše ovisi o kontekstu unutar kojeg djeca koriste medije. Cilj je istraživanja provjeriti povezanost učestalosti korištenja različitih medija (gledanje tv, igranje kompjuterskih igara i surfanje internetom) s nekim aspektima kognitivnog (školski uspjeh) i socijalno-emocionalnog razvoja (impulzivnost, empatija, broj prijatelja i vršnjačka prihvaćenost). Također se htjelo provjeriti utječe li roditeljski nadzor ili društvo prijatelja/rodbine na razlike u navedenim povezanostima. U istraživanju je sudjelovalo 880 učenika petog do osmog razreda (48% dječaka i 52% djevojčica). Učenici su imali između 10 i 16 godina (M=12, 81, sd=1, 15). Tijekom redovne nastave ispunili su Skalu impulzivnosti (Vulić-Prtorić, 2006), Upitnik empatije (Ivanović i Buško, 2008), Skalu učestalosti izloženosti medijima (Velki, 2012) te posebni obrazac u sklopu kojeg su dali podatke o broju najboljih prijatelja, osjećaju prihvaćenosti i školskom uspjehu. Rezultati istraživanja pokazali su da postoji razmjerno mala, ali statistički značajna povezanost između učestalosti korištenja medija i svih ispitanih aspekata razvoja. Više sati provedenih uz medije povezano je s većim stupnjem impulzivnosti, manjim stupnjem afektivne empatije, više prijatelja, boljom vršnjačkom prihvaćenosti te slabijim školskim uspjehom. Korelacije se razlikuju ovisno o nadzoru. Učestalost gledanja televizije statistički je značajno negativno povezano s školskim uspjehom ukoliko djeca gledaju televiziju s roditeljima ili prijateljima/rodbinom dok takva korelacija ne postoji u slučaju da djeca gledaju televiziju bez nadzora. Učestalost igranja kompjuterskih igara statistički je značajno više povezana uz razinu impulzivnosti ukoliko djeca igraju uz nadzor roditelja u odnosu kada djeca igraju zajedno s prijateljima/rodbinom. Učestalost surfanja internetom statistički je značajno više negativno povezana uz razinu afektivne empatije ukoliko djeca surfaju uz nadzor roditelja u odnosu kada djeca surfaju sama ili s prijateljima/rodbinom. Općenito gledajući potvrdili smo opći trend prijašnjih istraživanja. Međutim, dobivene razlike u korelacijama nisu uvijek u očekivanom smjeru, što nas upućuje na zaključak da očito nije u svim situacijama roditeljski nadzor ključan kako bi se smanjio negativan utjecaj korištenja medija te da treba gledati i neke druge čimbenike i procese koji bi mogli imati važnu ulogu u sprječavanju negativnog utjecaj medija na razvoj djece.

mediji; kompjuterske igre; dječji razvoj

nije evidentirano

engleski

Correlation between the frequency of media use with some aspects of cognitive and social- emotional development of children

nije evidentirano

media; computer games; children development

nije evidentirano

Podaci o prilogu

175-175.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

19. Dani psihologije u Zadru: sažetci priopćenja

Slišković, Ana ; Burić, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-331-054-1

Podaci o skupu

19. Dani psihologije u Zadru

predavanje

29.05.2014-31.05.2014

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija