Ciljevi postignuća i motivacijska uvjerenja pri učenju matematike (CROSBI ID 611333)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović- Štetić, Vesna ; Šikić, Tomislav
hrvatski
Ciljevi postignuća i motivacijska uvjerenja pri učenju matematike
Ciljevi postignuća definiraju se kao svrha uključivanja učenika u aktivnosti kojima dolaze do akademskog postignuća, a vrsta usvojenog cilja predstavlja osnovu za način na koji doživljavaju i interpretiraju nastavne zadatke te kako pristupaju njihovom izvršavanju. U okviru 2 x 2 modela ciljeva postignuća (Elliot i McGregor, 2001) razlikuju se četiri cilja postignuća: cilj ovladavanja putem uključivanja, cilj ovladavanja putem izbjegavanja, cilj izvedbe putem uključivanja te cilj izvedbe putem izbjegavanja. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi mogu li se razlikovati skupine učenika prema izraženosti pojedinih ciljeva postignuća te postoje li razlike u motivacijskim uvjerenjima i znanju kod učenika s različito izraženim ciljevima postignuća. Pri tom su ispitivana uvjerenja vezana uz matematiku općenito (vrijednost matematike, samoefikasnost, epistemička uvjerenja), kao i ona vezana uz specifično gradivo iz matematike (interes, korisnost, samoefikasnost). U istraživanju je sudjelovalo 316 učenika 2. razreda gimnazije, pri čemu su od svih učenika prikupljeni podaci o ciljevima postignuća i općenitim motivacijskim uvjerenjima, dok su od njih 155 korišteni podaci o motivaciji za učenje specifičnog gradiva (eksponencijalne i logaritamske funkcije) te znanju tog gradiva. Ispitivanje je provedeno u 4 vremenske točke: ispitivanje općenite motivacije za učenje matematike te ispitivanje specifične motivacije nakon prvog predavanja na temu eksponencijalnih i logaritamskih funkcija, nakon obrade dijela gradiva te nakon obrađene cijele nastavne cjeline. Putem klaster-analize identificirane su tri skupine učenika koji se razlikuju po izraženosti ciljeva postignuća: učenici s dominantnim ciljem ovladavanja putem uključivanja, učenici s visoko izraženim svim ciljevima i učenici s nisko izraženim ciljevima postignuća. Analizom varijance ispitano je razlikuju li se ove skupine prema svojim motivacijskim uvjerenjima te prema znanju. Rezultati istraživanja ukazuju da učenici s različito izraženim ciljevima postignuća imaju različite obrasce motivacijskih uvjerenja vezanih uz matematiku općenito, ali i uz pojedino gradivo, no da se ne razlikuju prema znanju. Rezultati pokazuju da učenici usmjereni na ovladavanje putem uključivanja imaju najpovoljniji obrazac motivacijskih uvjerenja, zatim dolaze učenici s visoko izraženim svim ciljevima te naposljetku učenici s nisko izraženim ciljevima postignuća.
Motivacija; ciljevi postignuća; učenje matematike
nije evidentirano
engleski
Achievement goals and motivational beliefs in learning mathematics
nije evidentirano
Motivation; achievement goals; mathematics education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
158-x.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Sažetci priopćenja XIX. Dani psihologije u Zadru
Slišković, A. et al
Zadar: Sveučilište u Zadru
978-953-331-054-1
Podaci o skupu
XIX. dani psihologije u Zadru
predavanje
29.05.2014-31.05.2014
Zadar, Hrvatska