Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih učitelja i nastavnika (CROSBI ID 206391)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Kovač, Vesna ; Rafajac, Branko ; Buchberger, Iva ; Močibob Maja
hrvatski
Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih učitelja i nastavnika
Cilj istraživanja bio je ispitati percepcije učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola u RH o (a) karakteristikama obrazovnog sustava, obrazovnih politika i reformi te učiteljske/nastavničke profesije i (b) njihovoj ulozi u kreiranju i implementaciji ključnih odluka na razini škole odnosno obrazovnog sustava. Njihove su se procjene potom usporedile s procjenama nastavnika i suradnika na sveučilištima koji sudjeluju u izvođenju programa studija učiteljskog/nastavničkog smjera i procjena donositelja ključnih odluka obrazovnih politika na različitim lokacijama i razinama donošenja odluka u obrazovanju. Istraživanje je uključilo 624 sudionika istraživanja (396 učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola, 116 nastavnika i suradnika na sveučilištima, 112 donositelja odluka). Podaci u istraživanju prikupljeni su metodom anketiranja korištenjem mrežnog anketnog upitnika. Analiza procjena obilježja obrazovne politike iz perspektive različitih dionika hrvatskog obrazovnog sustava ukazuje na značajniju zastupljenost negativnih obilježja, a ističu se sljedeći: nedovoljno uvažavanje učiteljske odnosno nastavničke profesije u društvu ; nepovjerenje učitelja i nastavnika, ali i drugih dionika obrazovnog sustava u političare i ispravnost odluka vezanih uz pitanja odgoja i obrazovanja ; nedovoljno uključivanje učitelja i nastavnika u donošenje odluka na razini škola i na razini nacionalnog sustava o ključnim obrazovnim pitanjima.
obrazovna politika ; obrazovne reforme ; upravljanje školom ; učiteljska profesija
nije evidentirano
engleski
Educational policy from the perspectives of Croatian teachers
nije evidentirano
education policy ; school management ; teaching profession ; educational reforms
nije evidentirano