Samokontrola, razumijevanje emocija i agresivno ponašanje dječaka predškolske dobi (CROSBI ID 611748)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Brajša-Žganec, Andreja ; Hanzec, Ivana
hrvatski
Samokontrola, razumijevanje emocija i agresivno ponašanje dječaka predškolske dobi
Dosadašnja istraživanja pokazala su da djeca koja imaju bolju samokontrolu manifestiraju manje agresivnog ponašanja u svakodnevnim vršnjačkim interakcijama. Dječaci su agresivniji od djevojčica u predškolsko doba, imaju nižu samokontrolu te niže razumijevanje primarnih emocija. Međutim, oni koji bolje razumiju emocije, ponašaju se više prosocijalno. Cilj istraživanja bio je stoga provjeriti povezanost samokontrole i razumijevanja emocija s agresivnim ponašanjem dječaka predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovao 241 dječak u dobi od 3 do 7 godina, njihovi roditelji (i majka i otac) i odgojiteljice. Samokontrola je mjerena roditeljskim procjenama inhibitorne kontrole i fokusa pažnje. Agresivno ponašanje mjereno je odgojiteljskim procjenama, a razumijevanje emocija pojedinačnim intervjuima s dječacima. Rezultati su pokazali da najmanje agresivnog ponašanja manifestiraju dječaci koji bolje prepoznaju i opisuju primarne emocije te imaju visoku samokontrolu, a najviše agresivnog ponašanja oni koji imaju lošije razumijevanje emocija i nisku samokontrolu. Rezultati su razmatrani u smjeru važnosti jačanja samokontrole i razumijevanja emocija u predškolsko doba za razvoj socijalne i emocionalne kompetencije dječaka.
agresivno ponašanje; dječaci; predškolsko doba; razumijevanje emocija; samokontrola
nije evidentirano
engleski
Self-regulation, emotion understanding and aggressive behavior in preschool boys
nije evidentirano
aggressive behavior; emotion understanding; preschool boys; self-regulation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
351-351.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
14. Dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja. Knjiga sažetaka.
Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-72-4
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveno-stručni simpozij 14. Dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
predavanje
29.05.2014-30.05.2014
Topusko, Hrvatska