125. OBLJETNICA BOTANIČKOG VRTA PRIRODOSLOVNO-MATEMATIČKOG FAKULTETA SVEUČILIŠTA U ZAGREBU (CROSBI ID 774965)

Druge vrste radova | ostalo

Kovačić, Sanja 125. OBLJETNICA BOTANIČKOG VRTA PRIRODOSLOVNO-MATEMATIČKOG FAKULTETA SVEUČILIŠTA U ZAGREBU // HP-Hrvatska pošta dd. Zagreb.. 2014.

Kovačić, Sanja

125. OBLJETNICA BOTANIČKOG VRTA PRIRODOSLOVNO-MATEMATIČKOG FAKULTETA SVEUČILIŠTA U ZAGREBU

Najstariji hrvatski botanički vrt ove godine navršava 125 godina neprekinutog djelovanja. Smješten u samom središtu grada, Botanički vrt PMF-a treća je najpopularnija turistička znamenitost u Zagrebu, zakonom zaštićen kao kulturno dobro i spomenik parkovne arhitekture. Osnovan u razdoblju kad je bilo moderno uzgajati egzotične biljke iz dalekih krajeva, napravljen je dijelom u engleskom perivojnom, a dijelom u francuskom parternom stilu te s nevelikim izložbenim staklenicima namijenjenim biljkama iz toplih podneblja. Dva jezerca s mostićem, cvjetni parter i izložbeni paviljon posjetiteljima su najomiljeniji dijelovi Vrta. Na ukupnoj površini od samo 4, 5 ha u Botaničkom vrtu danas raste gotovo 5000 različitih vrsta raspoređenih u više tematskih zbirki. Stručnjacima su najzanimljivije domaće biljke, kojima se u novije vrijeme pridaje sve veća pozornost. Naglasak je na ugroženim i zakonom zaštićenim vrstama hrvatske flore, koje se sakupljaju na prirodnim lokalitetima i uzgajaju na za to namijenjenim površinama – kamenjarama. U zapadnom dijelu Vrta od 1891. stoji atraktivan izložbeni paviljon u kojem se tijekom sezone održavaju različite botaničko-edukativne radionice, predavanja i izložbe. Redovita svibanjska manifestacija „Tjedan botaničkih vrtova i arboretuma“ u Vrt svake godine privlači sve više djece i odraslih. Botanički vrt PMF-a jedan je od dvaju sveučilišnih botaničkih vrtova u Zagrebu i predstavnik Hrvatske u Europskom konzorciju botaničkih vrtova. Uz redovitu djelatnost, u neposrednoj budućnosti očekuje se potpuna obnova povijesnih staklenika i realizacija opsežnog projekta H.O.R.T.U.S. iz europskih fondova. Posjetiteljima je Botanički vrt otvoren između 1. travnja i 1. studenog.

125. obljetnica; Botanički vrt; Biološki odsjek; Prirodoslovno-matematički fakultet; Sveučilište u Zagrebu

Hrvatsko, englesko i njemačko izdanje

125th Anniversary of the Botanical Garden, Faculty of Science, UNIVERSITY OF ZAGREB