Procjena iskustvene kvalitete usluge prijenosa videosadržaja strujanjem (CROSBI ID 386149)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Matulin, Marko Procjena iskustvene kvalitete usluge prijenosa videosadržaja strujanjem / Mrvelj, Štefica (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2014

Matulin, Marko

Mrvelj, Štefica

Procjena iskustvene kvalitete usluge prijenosa videosadržaja strujanjem

U radu je napravljen model objektivne procjene iskustvene kvalitete usluge prijenosa videosadržaja strujanjem. Ulazne veličine modela predstavljaju vrijednosti triju objektivnih parametara: gubitak paketa, učestalost pojave gubitka paketa za vrijeme trajanja sesije i ukupno trajanje dijelova sesije zahvaćenih gubitkom paketa. Sustav zaključivanja modela temelji se na neizrazitoj logici. Funkcije pripadnosti, kao i pravila zaključivanja definirana su temeljem rezultata ispitivanja subjektivne percepcije o razini iskustvene kvalitete usluge, koje je provedeno u stvarnoj okolini na uzorku od 602 ispitanika koji su ocjenjivali 72 videosadržaja različitih degradacija kvalitete. S pouzdanošću od 99% pokazano je da model za 69 videosadržaja računa razinu iskustvene kvalitete usluge unutar intervala u kojemu se nalazi aritmetička sredina osnovnog skupa. Znanstveni doprinos ogleda se u: a) određen je zajednički utjecaj triju navedenih objektivnih parametara na razinu iskustvene kvalitete usluge prijenosa videosadržaja strujanjem, b) razvijena je metoda mjerenja subjektivnih parametara u stvarnoj okolini za predmetnu uslugu, te su neizrazitim skupovima povezani objektivni i subjektivni parametri, c) napravljena je usporedna analiza utjecaja očekivanja i iskustva korisnika, zanimljivosti specifične vrste sadržaja i socijalnog konteksta na percipiranu razinu kvalitete, d) razvijen je model za objektivnu procjenu i predviđanje iskustvene kvalitete usluge čiji sustav zaključivanja operira sa subjektivnim parametrima izmjerenim u stvarnoj okolini.

iskustvena kvaliteta usluge; model objektivne procjene; neizrazita logika

Assessing Quality of Experience of Video Streaming Service

Quality of Experience; objective assessment model; fuzzy logic