Dvojezično obrazovanje-interkulturalne perspektive i pristupi u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini (CROSBI ID 51564)
Prilog u knjizi | ostalo
Podaci o odgovornosti
Ivanković, Iva ; Zelenika, Tanja
hrvatski
Dvojezično obrazovanje-interkulturalne perspektive i pristupi u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini
Dvojezičnost je složen i široko rasprostranjen fenomen prisutan gotovo u svim suvremenim društvima i kulturama. Danas u svijetu postoje brojni modeli dvojezične nastave potkrijepljeni praktičnim pedagoškim i didaktičkim teorijama. Brojne sposobnosti kao što su metajezična svjesnost, čitanje i pisanje, divergentno razmišljanje te socijalne vještine, dvojezični govornici lakše i brže razvijaju od jednojezičnih govornika. Jezične kompetencije omogućavaju dvojezičnim govornicima i bržu kulturalnu prilagodljivost jer i sami sudjeluju u barem dvije kulture. U radu se nastoji ukazati na povezanost interkulturalnog i dvojezičnog obrazovanja, odnosno implementaciju interkulturalnih dimenzija i vrednota u dvojezične modele organiziranja nastave. Uz kratak prikaz modela dvojezičnog obrazovanja u svijetu, prikazani su modeli dvojezičnog obrazovanja koji se provode u Republici Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Uvažavajući prednosti dvojezičnosti zagovara se stajalište da je u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini potrebno uložiti više znanja u izgradnju dvojezičnih modela obrazovanja kojim će se kod učenika razvijati jezične i interkulturalne kompetencije važne za život u multikulturalnom društvu.
dvojezičnost, dvojezično obrazovanje, interkulturalizam, kulturalna raznolikost
nije evidentirano
engleski
Bilingual education-intercultural perspectives and approaches in Croatia and Bosnia and Herzegovina
nije evidentirano
bilingualism, bilingual education, interculturalism, cultural diversity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
177-189.
objavljeno
Podaci o knjizi
Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti
Hrvatić, Neven
Zagreb: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2014.
978-953-56216-1-4