Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zdrav životni stil - odrednica vrijednosti za potrošače na turističkom tržištu (CROSBI ID 386270)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Težak Damijanić, Ana Zdrav životni stil - odrednica vrijednosti za potrošače na turističkom tržištu / Grbac, Bruno (mentor); Rijeka, Ekonomski fakultet, Rijeka, . 2014

Podaci o odgovornosti

Težak Damijanić, Ana

Grbac, Bruno

hrvatski

Zdrav životni stil - odrednica vrijednosti za potrošače na turističkom tržištu

Vrijednost za potrošača na turističkom tržištu može biti ishodište za ostvarivanje konkurentske prednosti turističkih poslovnih subjekata i na osnovi toga od posebne teoretske i praktične važnosti. Stvaranje i isporuka vrijednosti potrošačima na turističkom tržištu ostvaruje se kroz niz međusobno povezanih marketinških aktivnosti, ali sama koordinacija tih aktivnosti ne osigurava odgovor na pitanje što je za potrošača na turističkom tržištu vrijednost. To dovodi do problema u definiranju vrijednosti za potrošača na turističkom tržištu. Vrijednost se razlikuje ovisno o karakteristikama potrošača na ciljnom tržištu. Jedno od polazišta pri utvrđivanju vrijednosti je promatranje životnog stila. Ponašanje potrošača na turističkom tržištu određeno je njihovim većim ili manjim interesom za određenu potrošnju proizvoda ili usluga pa je moguće razlikovati više životnih stilova. Zadnjih godina briga za očuvanje zdravlja, odnosno zdrav životni stil poprima sve veći značaj. Zdrav životni stil utječe na motivacijske faktore potrošača koji imaju utjecaj na vrijednost za potrošača na turističkom tržištu. Za potrebe doktorske disertacije, provedeno je primarno istraživanje na uzorku wellness potrošača na turističkom tržištu. Kao instrument za prikupljanje podataka izrađen je upitnik koji obuhvaća: konstrukt zdrava životnog stila, konstrukt vrijednosti za potrošača na turističkom tržištu, motivacijske faktore potrošača na turističkom tržištu i karakteristike povezane s uzorkom. Upitnik je testiran u preliminarnom istraživanju te su izvršene manje izmjene. Pri obradi podataka dobivenih na temelju istraživanja primjenjuju se jednovarijantne, dvovarijantne i viševarijantne statističke analize. S ciljem reduciranja broja varijabli te utvrđivanja dimenzija konstrukta zdrava životnog stila, motivacijskih faktora potrošača na turističkom tržištu te konstrukta vrijednosti za potrošača na turističkom tržištu provodi se više eksploratornih faktorskih analiza. Pri dokazivanju temeljne i pomoćnih hipoteza, primjenjuje se niz regresijskih procjena parametara te se provode odgovarajuća testiranja i modifikacije pojedinih modela. Empirijskim istraživanjem potvrđuje se da zdrav životni stil izravno utječe na intrinzične i ekstrinzične motivacijske faktore wellness potrošača na turističkom tržištu te da intrinzični i ekstrinzični motivacijski faktori izravno utječu na vrijednost za potrošača na turističkom tržištu.

vrijednost za potrošača; zdrav životni stil; motivacijski faktori; wellness turizam

nije evidentirano

engleski

Healthy lifestyle – a determinant of customer value amongst tourists

nije evidentirano

customer value; healthy lifestyle; motivational factors; wellness tourism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

206

12.06.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Rijeka

Rijeka

Povezanost rada

Ekonomija