Cjeloživotno učenje i mediji (CROSBI ID 775049)
Druge vrste radova | ostalo
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan
hrvatski
Cjeloživotno učenje i mediji
Cjeloživotno učenje mladih i odraslih je uvjetovano svim medijima koji čine dio obrazovne sredine odnosno poticajne okoline za učenje. Mladići i djevojke do kraja srednje škole su proveli na raznovrsnim nastavnim aktivnostima oko 12000 nastavnih sati u školi. Mnogo vremena su proveli uz ili pored digitalnih medija kao što su osobno računalo, laptop, satelitska televizija, teblet ili mobilni telefoni koji imaju internetsku vezi i mogu koristiti sve internetske usluge bilo kada i bilo gdje. Opravdano se pitamo: tko ili što odgaja djecu i mlade? Facebook je na javnoj komunikacijskoj sceni tek 10 godina, a masovnije komuniciranje putem elektronske pošte ili drugih javnih mreža postoji tek tridesetak godina. Većinu komunikacijskih kompetencija za uporabu računala, satelitske televizije ili suvremenih i moćnih mobilnih telefona odrasli su stjecali informalnim učenjem. Takvim učenjem (prirodno učenje) oni su učili o tom medijima i komunicirati pomoću tih medija. I ne samo to: pomoću digitalnih medija uče se razni drugi sadržaji i rješavaju mnogi životni i poslovni problemi. Digitalni mediji su znatno promijenili stil života, stil komuniciranja i prirodu obavljanja radnih zadataka. Pedagogija, andragogija i gerontogogija imaju mnogo zadataka za odgovoriti na pitanja koja se pojavljuju uz učenje, rad i život s digitalnim medijima. Mnogi problemi cjeloživotnog učenja i obrazovanja pripadnika nacionalnih manjina mogu se uspješno rješavati pomoću digitalnih medija. U opširnijem izlaganju i tekstu o ovoj temi odgovoreno je na neka pitanja iz toga područja
cjeloživotno učenje; digitalni mediji; informalno učenje; nacionalne manjine
Tekst ovog pozvanog predavanja za Međunarodna konferencija Cjeloživotno učenje nacionalnih manjina u europskoj uniji Mjesto i vrijeme: Opatija, 14. do 16. travnja 2014. godine u Opatiji je planiran za objavu u posebnom zborniku.
engleski
Liffelonglearning and Media
nije evidentirano
lifelong learning; digital media; informal learning; national minorities
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Cjeloživotno učenje nacionalnih manjina u europskoj uniji
2014.
nije evidentirano
objavljeno