Trgovačke marke i tipovi maloprodajnih poslovnih jedinica (CROSBI ID 207243)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Segetlija, Zdenko
hrvatski
Trgovačke marke i tipovi maloprodajnih poslovnih jedinica
U radu se najprije obrađuju pojam i vrste trgovačkih marki, te daju napomene o njihovom razvoju u procesima koncentracije u trgovini. Potom se analiziraju funkcije trgovačkih marki i njihova uloga u marketinškim miksovima proizvodnih i maloprodajnih kompanija, da bi se došlo do njihove uloge u stvaranju tipova maloprodajnih poslovnih jedinica. Osim toga, analizira se važnost trgovačkih marki za proizvodne kompanije i za održivi razvoj, te važnost trgovačkih marki u pojedinim nacionalnim gospodarstvima. Važnost se trgovačkih marki ocjenjuje temeljem porasta udjela prometa trgovačkih marki u ukupnoj maloprodaji. Ovaj je porast u dužem vremenskom razdoblju povezan s ukupnim gospodarskim rastom pojedine zemlje, jer postoji povezanost između udjela trgovačkih marki u maloprodajnom prometu i dostignute razine koncentracije u maloprodaji u pojedinim zemljama. Nadalje, zbog mogućnosti zloupotrebe boljeg tržišnog položaja velikih maloprodajnih lanaca u odnosu na proizvodne kompanije, naglašava se potreba boljeg reguliranja tržišnih odnosa od strane država. U predvidivim budućim kretanjima razvijat će se tzv. mrežne marke koje će voditi pojedine kompanije koje će djelovati kao virtualne kompanije.
trgovačka marka (privatna marka); maloprodajni miks; tip maloprodajne poslovne jedinice; mrežna marka
nije evidentirano
engleski
Retail Brands and Types of Retail Business Units
nije evidentirano
retail brand; (privat label); retail mix; typ of retail business unit; network brand
nije evidentirano