Changes of customs of marriage in one Hungarian village in Bačka region (CROSBI ID 92851)

Prilog u časopisu | ostalo

Černelić, Milana Changes of customs of marriage in one Hungarian village in Bačka region Acta Ethnographica Hungarica, 41 (1996), 1-2; 233-259-x

Černelić, Milana

Changes of customs of marriage in one Hungarian village in Bačka region

Clanak se bavi analizom socijalnih i ekonomskih uzroka kontinuiteta i promjena pojedinih elemenata u svadbenim obicajima u madarskom selu Bezdan u backoj. U uvodnom dijelu autorica daje kratak povijesno-ekonomski pregled pregled etno-socijalne strukture stanovništva sela. U radu se razmatra seoska i etnicka endogamija na temelju podataka iz maticnih knjiga vjencanih u razdoblju od pocetka 19. Stoljeca do osamadesetih godina 20. Stoljeca, kao i pitanje izbora bracnog partnera prema njegovom ekonomskom statusu u prošlosti i sadašnjosti. Posebnu cjelinu predstavlja poglavlje posveceno svadbenim obicajima, ciji se koninuitet i promjene prate od sredine 19. Stoljeca do osamdesetih godina 20. Stoljeca prema raspolozivim podacima iz pisanih izvora i na temelju terenskih istrazivanja. Analiza podataka pokazala je da promjene u prvom redu znace reduciranje ili gubljenje pojedinih elemenata, a dijelom i promjenu funkcije pojedinih radnji i postupaka, kao i uvodenje odredenih inovacija. Nastale promjene dobrim su dijelom rezultat društveno-ekonomskih uvjeta, što se osobito odrazilo u nekim tradicijskim elementima obicaja kao što su primjerice miraz, struktura uzvanika, darivanje, ples s nevjestom. Obicaj plesa s nevjestom postao je sastavni dio obicaja i u drugih naroda i etnickih grupa u selu, što je zanimljiv primjer akulturacije u prvom redu uvjetovane ekonomskim cimbenicima.

Customs; Marriage; Changes

41 (1-2)

1996.