Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika (CROSBI ID 207531)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Koludrović, Morana ; Reić-Ercegovac, Ina Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 23 (2014), 2; 283-302. doi: 10.5559/di.23.2.04

Podaci o odgovornosti

Koludrović, Morana ; Reić-Ercegovac, Ina

hrvatski

Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu razredno-nastavnog ozračja, operacionaliziranog kroz varijable zadovoljstvo školom, povjerenje u nastavnike, interakcija učenik - nastavnik te osamljenost u školi, u objašnjenju individualnih razlika u ciljnim orijentacijama učenika. Osim navedenog, istraživanjem se htjelo provjeriti i postoje li razlike u procjeni ozračja te ciljnih orijentacija između učenika i učenica šestih i osmih razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 417 učenika i učenica, a primijenjeni su upitnici i skale samoprocjene za ispitivanje razredno-nastavnog ozračja te Inventar školske motivacije. Rezultati su potvrdili neke poznate spolne razlike u ciljnim orijentacijama, pri čemu su učenice više usmjerene na znanje i socijalne odnose, a učenici na izvedbu te ekstrinzične ciljeve. Mlađi su učenici u odnosu na starije iskazali veću usmjerenost na znanje i socijalne odnose, dok u ostalim ciljnim orijentacijama nisu utvrđene dobne razlike. Procjene razredno-nastavnog ozračja pokazale su da su učenice zadovoljnije školom te većim procjenjuju povjerenje u nastavnike od učenika. Svi aspekti razredno-nastavnog ozračja značajno su pozitivno povezani s usmjerenošću na znanje i socijalne odnose, a regresijske analize upućuju na različitu ulogu pojedinih aspekata nastavnog ozračja za različite ciljne orijentacije.

razredno-nastavno ozračje; konstruktivistička

nije evidentirano

engleski

The Role of Classroom Environment in Students' Goal Orientations

nije evidentirano

classroom environment; constructivist paradigm;

nije evidentirano

Podaci o izdanju

23 (2)

2014.

283-302

objavljeno

1330-0288

10.5559/di.23.2.04

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost