Uloga konceptualne metafore u poučavanju vokabulara kod videćih i slijepih učenika engleskog jezika (CROSBI ID 51713)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Geld, Renata ; Tadić, Tomislav ; Stanojević, Mateusz-Milan
hrvatski
Uloga konceptualne metafore u poučavanju vokabulara kod videćih i slijepih učenika engleskog jezika
U radu raspravljamo o ulozi konceptualne metafore pri retenciji frazema kod učenja engleskog kao stranog jezika. Konceptualna metafora ima učinak na retenciju oblika i značenja figurativnih izraza, što potvrđuje i naše istraživanje provedeno na uzorku slijepih i slabovidnih te videćih hrvatskih srednjoškolaca, učenika engleskog jezika. Taj je rezultat u skladu s tvrdnjom da konceptualna metafora omogućuje duboko procesiranje frazema, pri čemu je ključno osvješćivanje konceptualne metafore kao načina strateškog konstruiranja jezičnih izraza. U radu se upozorava da konceptualna metafora u nastavi nije "čarobni" mehanizam koji će riješiti sve probleme učenja i poučavanja frazema, nego valja imati na umu da proces poučavanja i učenja stranog jezika ovisi i o brojnim drugim čimbenicima. Stoga u radu zagovaramo induktivni pristup, koji će potaknuti višestruko kodiranje i samostalno postavljanje hipoteza, što je u skladu sa sociokonstruktivističkim teorijama učenja.
konceptualna metafora, slijepi, slabovidni, frazemi, strateško konstruiranje, sociokonstruktivističke teorije učenja
nije evidentirano
engleski
The role of conceptual metaphor in teaching vocabulary to sighted and blind learners of English
nije evidentirano
conceptual metaphor, blind, partially sighted, idioms, strategic construal, socio-constructivist theories of learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
255-277.
objavljeno
Podaci o knjizi
Metafore koje istražujemo: suvremeni uvidi u konceptualnu metaforu
Stanojević, Mateusz-Milan
Zagreb: Srednja Europa
2014.
978-953-7963-12-5