Fitoplankton jezera Crniševo (Baćinska jezera) (CROSBI ID 389845)

Hajdana Rukavina Fitoplankton jezera Crniševo (Baćinska jezera) / Gligora Udovič, Marija (mentor); Kralj Borojević, Koraljka (neposredni voditelj). Zagreb, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb, . 2014

Hajdana Rukavina

Gligora Udovič, Marija

Kralj Borojević, Koraljka

Fitoplankton jezera Crniševo (Baćinska jezera)

Istraživanja fitoplanktonske zajednice provedena su u jezeru Crniševo koje pripada Baćinskim jezerima. Uzorci su prikupljeni mjesečno od travnja do rujna 2010. godine na dubinama od 1, 5, 10, 15, 20 i 25 metara i analizirani su Utermöhl-ovom metodom. Glavni cilj istraživanja bio je odrediti taksonomski sastav fitoplanktonske zajednice, njegovu brojnosti i biomasu u krškom jezeru, zatim primjeniti funkcionalni i morfo-funkcionalni pristup, te odrediti koji opis zajednice je najprihvatljiviji u razumjevanju sukcesije fitoplanktonske zajednice. U jezeru Crniševo dominatna vrsta bila je Ceratium hirudinella, dok su Dinobryon divergens, Ankistrodesmus sp. i Oocystis sp. bile kodominantne vrste. Dominatna funkcionalna grupa bila je LO, a grupe E, J, B su se pojavljivale kao kodominantne. Dominantna morfološki bazirana funkcionalna grupa bila je V osim u srpnju kada je bila dominantna grupa IV a kodominatna VI. Biomasa fitoplanktona bila je u rasponu od 0, 08 mgl-1 (svibanj, lipanj) do 2, 86 mgl-1 (kolovoz) kada je dostignut maksimum (Peridiniopsis borgei). Zaključak je da morfološki bazirane funkcionalne grupe na uspješan način opisuju fitoplanktonsku zajednicu te zajedno s taksonomskim pristupom olakšavaju razumijevanje sukcesije fitoplanktona. Morfološki bazirane funkcionalne grupe imaju prednost u odnosu na taksonomsku i funkcionalnu klasifikaciju zbog jednostavnog i objektivnog pristupa.

fitoplankton; biomasa; funkcionalne grupe; morfološki bazirane funkcionalne grupe

Phytoplankton of the Lake Crniševo (Baćinska lake)

phytoplankton; biomass; functional groups; morpho-functional groups