Paradigme tridesetih godina 20. st. u hrvatskoj dječjoj književnosti (CROSBI ID 389861)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Lovrić Kralj, Sanja
Majhut, Berislav
hrvatski
Paradigme tridesetih godina 20. st. u hrvatskoj dječjoj književnosti
Hrvatska bibliografija dječje književnosti tridesetih godina 20. st. ukazuje kako trenutno važeća reprezentacija tridesetih s naglaskom na realističkoj i socijalno angažiranoj dječjoj književnosti tek manjim dijelom otkriva izrazito kompleksnu situaciju u hrvatskoj dječjoj književnosti tridesetih. Nakon analize dvije postojeće paradigme (razgraničene 1945. godinom) i reprezentacijâ tridesetih koje iz njih proizlaze, očito je kako niti jedna zbog različitih ograničenja ne objašnjava činjenice na koje ukazuje bibliografija. Stoga se uspostavlja treća paradigma na temelju koje se, uz pomoć bibliografije i dokumentarnih zapisa suvremenika vremena, formira nova slika tridesetih. Ona ima zadatak pokazati kako su popularni oblici pripovjedi u književnosti i drugim srodnim medijima (strip, film, kazalište, radio) koji su ispunjavali jedan značajan prostor dječjeg slobodnog vremena značajno utjecali na kanonsku dječju književnost tridesetih, a posljedično i na smjer kasnijeg razvoja hrvatske dječje književnosti.
Paradigma; reprezentacija; tridesete; hrvatska dječja književnost; bibliografija; kanon; popularni narativi; intermedijalnost; ideologija
nije evidentirano
engleski
Paradigms of the 1930s in Croatian Children's Literature
nije evidentirano
Paradigm; representation; 1930s; Croatian children's literature; bibliography; canon; popular narratives; intermediality; ideology
nije evidentirano
Podaci o izdanju
435
29.01.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb