Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Provjera osnovnih postavki modela poduzetničke orijentacije na hrvatskim poduzetnicima (CROSBI ID 208520)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Tonković Grabovac, Maša ; Morić Milovanović, Bojan Provjera osnovnih postavki modela poduzetničke orijentacije na hrvatskim poduzetnicima // Suvremena psihologija, 18 (2015), 1; 21-41

Podaci o odgovornosti

Tonković Grabovac, Maša ; Morić Milovanović, Bojan

hrvatski

Provjera osnovnih postavki modela poduzetničke orijentacije na hrvatskim poduzetnicima

U zadnje se vrijeme u psihologijskoj literaturi može primijetiti sve veći interes za istraživanje poduzetništva. Malobrojna psihologijska istraživanja poduzetništva u Hrvatskoj dominantno su usmjerena određivanju osobina poduzetnika, dok su istraživanja karakteristika organizacijske kulture i drugih organizacijskih procesa njihovih poduzeća ostala u potpunosti zanemarena. Jedan od takvih konstrukata je poduzetnička orijentacija – fenomen koji se odnosi na procese i aktivnosti formiranja novih poslova, a uključuje pet osnovnih komponenti: inovativnost, proaktivnost, sklonost riziku, autonomiju i kompetitivnu agresivnost. S obzirom na to da postoje nalazi da je ona pod značajnim utjecajem okoline, valja provjeriti hoće li se ova struktura poduzetničke orijentacije replicirati i na uzorku hrvatskih poduzetnika. Stoga je svrha ovog istraživanja bila na uzorku hrvatskih poduzetnika provjeriti postavke 5- faktorskog modela poduzetničke orijentacije. Konfirmatorna faktorska analiza provedena na podacima prikupljenima u 252 mala i srednja hrvatska poduzeća potvrdila je pretpostavljenu multidimenzionalnu strukturu modela poduzetničke orijentacije. Dobiveni rezultati mogu poslužiti kao polazište za kreiranje intervencija s ciljem povećanja uspješnosti poslovanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća.

poduzetništvo; psihologija poduzetništva; poduzetnička orijentacija; hrvatski poduzetnici; konfirmatorna faktorska analiza

nije evidentirano

engleski

Testing the basic assumptions of the entrepreneurial orientation model on Croatian entrepreneurs

nije evidentirano

entrepreneurship; psychology of entrepreneurship; entrepreneurial orientation; Croatian entrepreneurs; confirmatory factor analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

18 (1)

2015.

21-41

objavljeno

1331-9264

Povezanost rada

Ekonomija, Psihologija

Indeksiranost