Spolni odgoj u kontekstu inkluzivnog obrazovanja (CROSBI ID 613924)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bartulović, Marija
hrvatski
Spolni odgoj u kontekstu inkluzivnog obrazovanja
Obrazovanju djece s teškoćama u razvoju u današnjem se društvu posvećuje sve više pažnje. Većina pristupa usmjerena je prije svega ka osiguravanju materijalnih uvjeta za integraciju. Ipak, unatoč brojnim nastojanjima za uključivanjem učenika s teškoćama u razvoju u postojeće odgojno-obrazovne sustave, određeni aspekti obrazovanja još su uvijek zanemareni. Među područjima kojima se ne posvećuje potrebna pažnja ističe se pitanje spolnoga odgoja. To se dijelom može protumačiti kao izraz tradicionalnog zanemarivanja seksualnosti i pogrešnog stava o slabije izraženim općeljudskim potrebama osoba s teškoćama. Ideja inkluzije, utemeljena u socijalnom modelu odnosa prema 'različitima', usmjerena je prema mogućnosti rekonstrukcije društva u skladu s potrebama svih njegovih članova. Obrazovni sustav temeljen na toj paradigmi za cilj ima afirmaciju različitosti i prepoznavanje pozitivnog potencijala u interakcijama sa osobama koje su na bilo koji način drugačije od nas samih. Također, usmjeren je na razvijanje senzibiliteta za drugog i odnos temeljen na uzajamnom poštovanju i prihvaćanju. Promatran u kontekstu inkluzivnog obrazovanja, spolni odgoj za cilj ima osvijestiti potrebu osoba s teškoćama za ostvarivanjem kvalitetnih međuljudskih odnosa i slobodnim izražavanjem vlastite seksualnosti, bez straha od manipulacije, segregacije i diskriminacije, s kojima se 'različiti' članovi društva često susreću.
spolni odgoj; ljudska prava; inkluzivno obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Sex Education in the Context of Inclusive Education
nije evidentirano
sex education; human rights; inclusive education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
28-33.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Az esélyegyenlőség és a felzárkóztatás vetületei az oktatásban III
Bene, Annamaria
Subotica: Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Szabadka
978-86-323-0749-0
Podaci o skupu
AZ ESÉLYEGYENLŐSÉG ÉS A FELZÁRKÓZTATÁS VETÜLETEI AZ OKTATÁSBAN - JEDNAKOST ŠANSI KAO REZULTAT INTEGRACIJE U OBRAZOVANJU
predavanje
17.09.2009-19.09.2009
Subotica, Srbija