Dokumentarističke tehnike otpora u igranom filmu i rani filmovi Tomislava Radića (CROSBI ID 51876)
Prilog u knjizi | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Gilić, Nikica
hrvatski
Dokumentarističke tehnike otpora u igranom filmu i rani filmovi Tomislava Radića
Premda su njegovi rani cjelovečernji igrani filmovi - Živa istina i Timon - izazvali dosta jake reakcije i mogu se smatrati provokativnima za prvu polovicu 1970-ih, a k tome su i stilistički zanimljivi, Tomislav Radić nipošto nije tipičan disident razdoblja. Ostao je u zemljni i nakon loših iskustava s nekim kinematografskim institucijama ; čak je postao dekan dramske akademije u Zagrebu za vrijeme socijalizma. Ne treba čuditi što je 1990-ih bio blizak nacionalističkim vlastima, ali je svejedno režirao prvi umjetnički uspjeli cjelovečernji igrani film o opasnostima (hrvatske) tranzicije - Što je Iva snimila 21. listopada 2003. Autor je u tom slučaju čak višeznačniji od svoga djela, no činjenica da Radićevi filmovi slobodno miješaju činjenice i fikciju, i to u najboljim radovima svih razdoblja njegove karijere (i 1970-ih i u 21. stoljeću), ohrabruje povezivanje umjetničkih djela s njihovim autorom, što otežava proučavanja oporbenjaštva i suprotstavljanja figurama socijalizma.
Tomislav Radić, Živa istina, Timon, Što je Iva snimila 21. listopada 2003., modernizam, subverzija, Pula Film Festival, dokumentaristički stil
nije evidentirano
engleski
Documentary Techniques of Resistence in Feature Films and Tomislav Radić's Early Work
nije evidentirano
Tomislav Radić, Živa istina, Timon, Što je Iva snimila 21. listopada 2003., modernism, subversion, Pula Film Festival, documentarist style
nije evidentirano
Podaci o prilogu
9-20.
objavljeno
Podaci o knjizi
Otpor: subverzivne prakse u hrvatskome jeziku, književnosti i kulturi
Pišković, Tatjana ; Vuković, Tvrtko
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zagrebačka slavistička škola
2014.
978-953-175-501-6