Interkulturalne odrednice seksualne pedagogije (CROSBI ID 208774)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Hrvatić, Neven
hrvatski
Interkulturalne odrednice seksualne pedagogije
Ako seksualnu pedagogiju odredimo kao pedagogijsku disciplinu koja istražuje i znanstveno određuje seksualnu socijalizaciju i (intencionalne) odgojne utjecaje na ljudsku seksualnost razvidna je njezina interkulturalna usmjerenost.. Temeljna odrednica kulturoloških aspekata ljudske seksualnosti je ravnopravnost seksualnih usmjerenja i životnih obrazaca (koji ne pripadaju dominantnoj kulturi), prema poticaju razvijanju vlastitog seksualnog identiteta, gdje je polaznica - seksualnost, a ne seksualna usmjerenost. U ovom kontekstu, seksualni odgoj možemo odrediti kao intencionalni proces, kontinuiranog utjecanja na formiranje stavova i mišljenja o aspektu seksualnosti kod djece, mladeži (i odraslih) te razvoj seksualne motivacije, izražajnih oblika i obrazaca ponašanja. Neposredne implikacije novih pristupa u seksualnoj pedagogiji očituju se i na provedbenoj razini: nacionalnom kurikulumu i implementaciji u školskoj praksi - zdravstveni odgoj, osnaživanju osobnosti i samopouzdanja učenika, prema toleranciji i otvorenosti prema drugim vrijednostima i drugim ponašanjima, gdje su posebnosti kulturne i socijalne sredine sastavnica seksualnog odgoja. Interkulturalne odrednice seksualne pedagogije pretpostavljaju i shvaćanje/prihvaćanje karakterističnih ponašanja pojedinih društvenih skupina unutar pluralnog društva koja se ističu svojom posebnošću u odnosu na dominantnu kulturu, etničnost, rasu, religiju, tjelesnu i/ili mentalnu sposobnost, spolnu i/ili rodnu orijentaciju.
seksualna pedagogija; interkulturalne odrednice; seksualna usmjerenja; zdravstveni/seksualni odgoj
nije evidentirano
engleski
Intercultural determinants of sexual pedagogy
nije evidentirano
sexual pedagogy; intercultural determinants; sexual orientations; health/sex education
nije evidentirano