Prikaz poticanja komunikacije i jezika kod dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom (CROSBI ID 390055)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Dukarić, Marija
Ivšac Pavliša, Jasmina
Šimleša, Sanja
hrvatski
Prikaz poticanja komunikacije i jezika kod dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom
Poremećaji iz autističnog spektra (PAS) ili pervazivni razvojni poremećaji očituju se u sljedećim obilježjima: oštećenjem u području socijalnih interakcija, oštećenjem u području komunikacije i prisutnošću suženih i repetitivnih oblika ponašanja. Prve opise ovih poremećaja ili stanja dali su Leo Kanner i Hans Asperger 40-ih godina prošlog stoljeća. Danas su poremećaji iz autističnog spektra dio dvaju najpoznatiji medicinskih klasifikacijskih sustava: Dijagnostičkog i statističkog priručnika duševnih poremećaja (DSM) i Međunarodne klasifikacije bolesti (MKB). Upravo područje poremećaja iz autističnog spektra doživljava velike i debatirajuće promjene izlaskom petog izdanja DSM-a 2013. godine. Ovaj diplomski rad pobliže se bavi temom visokofunkcionirajućeg autizma i Aspergerovog sindroma koji pripadaju poremećajima iz autističnog spektra, ali onom dijelu spektra koji ima bolju prognozu i manje uočljive teškoće u navedenoj trijadi obilježja. Istraživački dio ovog diplomskog rada ima oblik studije slučaja i prikazuje rad studentice s dječakom s visokofunkcionirajućim autizmom. Rad s dječakom proveden je u sklopu stručne logopedske podrške koja je trajala pet mjeseci. Ciljevi rada s dječakom odnosili su se na poboljšavanje njegovih komunikacijskih i jezičnih sposobnosti. Drugim riječima, u središtu rada bili su: smanjenje eholaličnih iskaza, poboljšanje pragmatičkih sposobnosti, povećanje opsega receptivnog i ekspresivnog rječnika i morfosintaktičke složenosti iskaza. U svrhu praćenja dječakovog napretka i uspješnosti provedene podrške, rad s dječakom je sniman, a video-snimke transkribirane i analizirane. Osim toga, za istu svrhu korištena je i ljestvica ispunjena od strane dječakove majke. Obradom podataka utvrđeni su pomaci u svim spomenutim aspektima komunikacije i jezika. Navedeno dovodi do zaključka o važnosti djelovanja, uključivanja djece u oblike stručne podrške kao i o važnosti poticanja jezika i komunikacije općenito koji onda posljedično mogu dovesti i do boljeg povezivanja s vršnjacima i kvalitetnijih socijalnih vještina.
poremećaji iz autističnog spektra; visokofunkcionirajući autizam; Aspergerov sindrom; komunikacijske i jezične sposobnosti; stručna logopedska procjena
nije evidentirano
engleski
Encouraging of Communication and Language in a Boy with High-functioning Autism
nije evidentirano
Autism spectrum disorders; high-functioning autism; Asperger syndrome; communication and language abilities; professional support
nije evidentirano
Podaci o izdanju
93
12.09.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb