Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prikaz poticanja komunikacije i jezika kod dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom (CROSBI ID 390055)

Ocjenski rad | diplomski rad

Dukarić, Marija Prikaz poticanja komunikacije i jezika kod dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom / Ivšac Pavliša, Jasmina (mentor); Šimleša, Sanja (neposredni voditelj). Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2014

Podaci o odgovornosti

Dukarić, Marija

Ivšac Pavliša, Jasmina

Šimleša, Sanja

hrvatski

Prikaz poticanja komunikacije i jezika kod dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom

Poremećaji iz autističnog spektra (PAS) ili pervazivni razvojni poremećaji očituju se u sljedećim obilježjima: oštećenjem u području socijalnih interakcija, oštećenjem u području komunikacije i prisutnošću suženih i repetitivnih oblika ponašanja. Prve opise ovih poremećaja ili stanja dali su Leo Kanner i Hans Asperger 40-ih godina prošlog stoljeća. Danas su poremećaji iz autističnog spektra dio dvaju najpoznatiji medicinskih klasifikacijskih sustava: Dijagnostičkog i statističkog priručnika duševnih poremećaja (DSM) i Međunarodne klasifikacije bolesti (MKB). Upravo područje poremećaja iz autističnog spektra doživljava velike i debatirajuće promjene izlaskom petog izdanja DSM-a 2013. godine. Ovaj diplomski rad pobliže se bavi temom visokofunkcionirajućeg autizma i Aspergerovog sindroma koji pripadaju poremećajima iz autističnog spektra, ali onom dijelu spektra koji ima bolju prognozu i manje uočljive teškoće u navedenoj trijadi obilježja. Istraživački dio ovog diplomskog rada ima oblik studije slučaja i prikazuje rad studentice s dječakom s visokofunkcionirajućim autizmom. Rad s dječakom proveden je u sklopu stručne logopedske podrške koja je trajala pet mjeseci. Ciljevi rada s dječakom odnosili su se na poboljšavanje njegovih komunikacijskih i jezičnih sposobnosti. Drugim riječima, u središtu rada bili su: smanjenje eholaličnih iskaza, poboljšanje pragmatičkih sposobnosti, povećanje opsega receptivnog i ekspresivnog rječnika i morfosintaktičke složenosti iskaza. U svrhu praćenja dječakovog napretka i uspješnosti provedene podrške, rad s dječakom je sniman, a video-snimke transkribirane i analizirane. Osim toga, za istu svrhu korištena je i ljestvica ispunjena od strane dječakove majke. Obradom podataka utvrđeni su pomaci u svim spomenutim aspektima komunikacije i jezika. Navedeno dovodi do zaključka o važnosti djelovanja, uključivanja djece u oblike stručne podrške kao i o važnosti poticanja jezika i komunikacije općenito koji onda posljedično mogu dovesti i do boljeg povezivanja s vršnjacima i kvalitetnijih socijalnih vještina.

poremećaji iz autističnog spektra; visokofunkcionirajući autizam; Aspergerov sindrom; komunikacijske i jezične sposobnosti; stručna logopedska procjena

nije evidentirano

engleski

Encouraging of Communication and Language in a Boy with High-functioning Autism

nije evidentirano

Autism spectrum disorders; high-functioning autism; Asperger syndrome; communication and language abilities; professional support

nije evidentirano

Podaci o izdanju

93

12.09.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija