Kulturna različitost, građanstvo i obrazovanje (CROSBI ID 51889)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Spajić-Vrkaš, Vedrana
hrvatski
Kulturna različitost, građanstvo i obrazovanje
U radu se polazi od shvaćanja da je nakon asimilacionističke ere za potrebe suvremenog demokratskog i kulturno složenog društva prijeko potrebno pripremati djecu i mlade za interkulturni dijalog u spezi s promicanjem aktivnog građanstva, kako bi uživanje prava na jednakost i različitost doprinijelo društvenoj koheziji i stabilnosti. Analizirajući odnose prema 'drugom' i drugačijem kroz četiri sukcesivna razdoblja, nazvana Zlatnim dobom neznanja, Uznemirujućim dobom (političke) retorike, Obećavajućim dobom prilagodbe i Izazovnim dobom razmjene, objašnjavaju se promjene koje su dovele do toga da je u novije vrijeme interkulturni dijalog postao političkim prioritetom u demokratskim zemljama, osobito u Europi. Taj je prikaz dopunjen opisom triju perspektiva u sklopu kojih se razvijaju različiti programi interkulturnog/multikulturnog i obrazovanja. Iako nose isti naziv, mnogi programi ne zadovoljavaju potrebe kulturno pluralnog demokratskog društva. Kako bi se pripadnici različitih kulturnih grupa osnažili za dijalog, zagovara se razvoj dijaloškog interkulturnog/multikulturnog obrazovanja utemeljenog na kritičkoj pedagogiji i sveobuhvatnom, integrativnom pristupu.
kulturna različitost, građanstvo, interkulturni dijalog, interkulturno obrazovanje, integrativni pristup
nije evidentirano
engleski
Cultural diversity, citizenship and education
nije evidentirano
cultural diversity, citizenshzip, intercultural dialogue, intercultural education, integrative approach
nije evidentirano
Podaci o prilogu
3-17.
objavljeno
Podaci o knjizi
Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti
Neven Hrvatić
Zagreb : Virovitica: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
2014.
978-953-56216-1-4