Pilot primjena Ljestvice probira za visokofunkcionirajući autizam kod učenika (CROSBI ID 390449)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Klarin, Blanka
Jasmina Ivšac Pavliša ; Sanja Šimleša
hrvatski
Pilot primjena Ljestvice probira za visokofunkcionirajući autizam kod učenika
Dijagnostika poremećaja iz autističnog spektra težak je i iscrpljujući proces osobito kad nisu dostupni svi potrebni materijali. U posljednjih nekoliko godina sve veći se napredak događa u dijagnostici ovih poremećaja, što zbog boljih dijagnostičkih kriterija, što zbog novih dijagnostičkih i probirnih instrumenata koji se razvijaju. Jedna takva ljestvica probira bila je u fokusu ovog istraživačkog rada. Ljestvica probira za visokofuncionirajući autizam (SAASIHFS) kanadski je materijal koji se koristi kao dio probira za visokofunkcionirajućeg autizma kojeg stručnjaci još teže dijagnosticiraju s obzirom na blaže simptome. U ovom je istraživanju SAASI-HFS primijenjen na populaciji djece urednog razvoja koja pohađaju niže razrede osnovne škole. Uz to, napravljen je i sociometrijski test, odnosno ispitan socijalni status svakog djeteta u grupi te su prikupljeni podaci o akademskom uspjehu svakog učenika. Rezultati ukazuju da postoji povezanost između socijalnog statusa učenika i socijalnog razumijevanja. Ovo je bio pretkorak u standardizaciji ovog materijala za primjenu u Hrvatskoj.
probir; poremećaji iz autističnog spektra; visokofunkcionirajući autizam; sociometrija; akademski uspjeh
nije evidentirano
engleski
Pilot use of School-Age Autism Screenig Inventory for High Functioning Students
nije evidentirano
screening; ASD; high-functioning autism; sociometry; academic achievement
nije evidentirano
Podaci o izdanju
44
22.09.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb